Hei folkens!

Jeg skulle trenge noen tips om hvordan jeg kan gjøre med denne tilbyggingen.

Tanken er å isolere gulvet med 90mm cellplast da dette rommet har isolerte vegger og tak, men av en eller annen grunn mangler isolasjon i gulvet. Tanken jeg hadde var å sette en til 45x45 oppå eksisterende 45x45 så det er 90x45 i stedet. Der det er en gammel kjellertrapp tenkte jeg å forsterke ytterligere med doble 90x45. Det vil si 90x90.

Hva bør jeg ha for c/c mål på bjelkene?

Bjelken som skal bære gulvet ved veggen over kjellertrappen, bør jeg ta bort innvendig panel og feste den i de stående bjelkene på veggen? For øyeblikket ser det ut som bjelken var en enkel 45x45, bør jeg ha grovere dimensjon på denne?

Jeg har dessverre ikke mye høyde til overs, kan maksimalt heve gulvet ca 5cm hvorav min idé om å kjøre doble 45x45 for at det ikke skal bli en urimelig høydeforskjell til huset.

Noe annet som jeg ikke har nevnt som jeg bør tenke på?

Rom med trevegger, delvis åpent gulv med synlige bjelker, vinduer med utsikt til gressplen. Renovasjon pågår for gulvisolering.

Rom under renovering med trestendere for gulvkonstruksjon. Verktøy som boremaskiner ligger på en liten krakk. Veggene er kledd i panel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.