Hei alle

Trenger raskt svar på følgende:

Er en cm "helling" på 2 m på en takstol innenfor feilmarginen??...har leid inn en entreprenør og den ene takstolen heller så mye

2 meter!!! Mener du cm eller mm kanskje?
Skulle ikke tro at 2 meter er OK.

Jeg mener 1 cm på 2m.........

Det høres også ganske mye ut. Jeg kan ikke reglene, men i en ganske nylig tråd så tror jeg at det var typ 5 mm på en normalhøy vegg for vegger. Det burde vel være i samme størrelsesorden for takstoler minst, så i så fall er det jo litt mye.

Milkshaken
Hvor lang er takstolen ???
Hvordan går det med stiverne og hanebjelken ??? Jo lengre takstolen er jo større blir problemet etter min mening..,..
er det dessuten i samme rom som man ser hellingen så kan det jo være forstyrrende...

Mikael_L
Nå vet jeg ikke om det er hele takstolen som heller eller kun overramme alt underramme. Om det er kun en stol eller alle, jeg vet heller ikke om det skal bli gulv der...
Men uansett er det uheldig om overkanten på underrammen er forskjellig mellom de ulike takstolene, det blir nemlig veldig mye merarbeid å legge gulv der. Man vil måtte legge på ekstra materiale og høvle ned på andre steder. Det blir mange ekstra arbeidstimer.

Og da snakker vi forskjeller på omkring 2-5 mm når dette problemet begynner å bli merkbart.

Takk for deres svar/kommentarer

Må forklare litt mer. Har bare satt passet på undersiden av takstolen. Den er 4,80 lang og det skal bare på innertak. Det går sikkert an å få det rett, men det blir merjobb for meg. Jeg har bestilt ferdig utenpå og så skal jeg gjøre innsiden. Skal ikke være noe oppå, bare uisolert "vind"...
Alle taksperrer luter ikke...

Milkshaken
Om det er et autorisert firma, så skal du såklart be dem ordne det, det skal ikke måtte aksepteres så mye skjevt,,, Hadde det vært en hobbyfikser så hadde det vel vært akseptabelt, men fagfolk skal kunne jobben sin... Reklamer... De kan heve med jekk og støttestag i etterkant, om de nå har fått på svellingen med...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.