Hei,
jeg skal flytte taklampen min. Har boret opp det nye hullet, men det er ingen klaring for min nye skruekrok og plugg. Med ingen klaring mener jeg, mellomrommet mellom gipstaket og taket bak gipsen. Noen spredt panel på 28mm ville satt pris på om det sitter imellom. Så vet jeg ikke om det er rupanel eller masonitt som sitter der bak. Lyste inn med lommelykt i hullet, og det ser ut til å være noe trelignende materiale i alle fall.
Huset er bygget i 1976.

Jeg tenkte på å bytte ut skruekroken med vippeanker, men de trenger også klaring for å felles ut når de først er satt inn i hullet.

Eller kan jeg bore rett opp gjennom rupanelet/masonitten også?

Tips...

Spontant burde du jo kunne sette skruvkrok i glespanelen? Om det ikke er noe herrejösse du skal henge?

U Ursidae skrev:
Spontant birde du ju kunna sette skruvkrok i glespanelen? Om det inte er noe herrejösse du skal henge?
Taklampens posisjon blir feil om jeg skal ha kroken på glespanelen.

Hva er det du vil ha hjelp med. Hvorfor duger ikke kroken. Om kroken er skrudd i spredtpanel, så holder det for oppimot 20-100kg, avhengig av krokstørrelse.

A AG A skrev:
Hva er det du vil ha hjelp med. Hvorfor duger ikke kroken. Om kroken er skrudd i glespanel, så holder det for oppimot 20-100kg, avhengig av krokstørrelse.
Hva mener du? Da blir taklampens posisjon helt feil. Jeg må finne regelen som kanskje ikke stemmer med min ønskede posisjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.