Hei Byggahusforum! Jeg skal bestille hus. Venter på byggetillatelse og startbeskjed, som trolig kommer en gang i høst, 2013. Og kommer i gang med husgrunn før frosten. I så fall kan jeg bestille hus på fabrikken, si i januar 2014. Nå lurer jeg på hvilken kvalitet jeg kan regne med på bygningsvirket, med tanke på sesongen? Husfabrikken tror jeg at jeg kan gå god for. De setter materialet i spennbånd og slår inn i presenning, så fort det er klart. Men hva skjer på sagbruket, før det? Blir virket angrepet av insekt og råte om jeg venter så lenge? Og er det bare b-sorteringen igjen til da? Og er det bedre å vente med bestillingen til neste vår, når den nye sesongen har kommet i gang? Mvh, PerOF
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Dette var en nyhet for meg, at det finnes sesonger for tømmer (som med jordbær og poteter?).
Grantrærne er vel 50 - 100 år gamle ved avvirkningen. Hva skulle det spille for rolle hvilken tid på året de er avvirket?
Grantrærne er vel 50 - 100 år gamle ved avvirkningen. Hva skulle det spille for rolle hvilken tid på året de er avvirket?
Klikk her for å svare