Forstår at når man bestiller hjemlevering at det ikke blir som når man velger selv og pleier derfor å legge til litt ekstra. Bestilte nå litt blandet trevirke, blant annet 1 stk 8m lang fingerskjøtet 45x195 C24. Blir jo dyrt/urimelig å bestille 2 stk (100% ekstra) av disse når man bare skal ha en, de er jo ganske dyre. Får leveransen og ser på den at i midtpartiet finnes en gjennomgående sprekk, ca 60 cm på den ene siden og ca 30 cm på den andre.
Tenkte å prøve å reklamere denne hos Beijer. Hvordan hadde dere gjort?

Bilde av en pakke med treverk fra Beijer Byggmaterial, der plastemballasjen er synlig med Beijers logo.

Jo jeg vet hvordan jeg skal gå frem. Var mer nysgjerrig på hvordan dere hadde gjort det, hadde dere reklamert eller ikke? Er jeg for kresen?

T
Aha, skjønte ikke det......

Mener du at du ikke vil ha den så er det jo bare å sende tilbake. Ifølge angrerettloven så har du jo 14 dagers angrerett. Men du må nok betale frakten selv tror jeg..

T
Så bare fordi det ikke er sprekker på en ny du kjøper betyr det ikke at den kommer til å vare for alltid

Ved angrerett må jeg selv stå for returfrakten. Ved reklamasjon trenger jeg nok ikke å tenke på den biten.

Om jeg tolker traguiden.se rett, så er det ikke tillatt med gjennomgående sprekker på C24, kun tillatt ved endeträet og da maks 15 cm. Denne er i midten og opp mot 60 cm.

Jeg hadde kontaktet min selger på Beijer og spurt om det skal se ut sånn. Gjorde det selv når jeg fikk en (av fire) 195x45 som så ut som en propell (lå den flatt i den ene enden så stakk den opp 3-4 cm i et av hjørnene i den andre enden). Selgeren lurte på hvordan jeg ville gjøre det, trengte ingen nå nå, så det ble kreditert tilsvarende beløp på fakturaen. Generelt, Beijer er veldig bra å ha å gjøre med når det gjelder reklamasjon, men virke, de kan de ikke hvis du spør meg.

Har sendt en e-post med bilde til han som sendte meg ordrebekreftelsen. Jeg kan komme tilbake med deres svar, forhåpentligvis i morgen.

• Liker
JSten og 1 annen
  • Laddar…
Fikk nå dette som svar, høres lovende ut men må vente på endelig beskjed:

Hei Jon,

Jeg har sendt saken din videre til reklamasjon og bedt dem om å gi tilbakemelding også til meg. Det skal ifølge egen vurdering ikke være noen problemer med et materialskifte.

Ta gjerne kontakt igjen hvis du ikke har fått beskjed innen i morgen.

• Liker
JSten
  • Laddar…
Fikk en gledelig beskjed. Pen og raskt jobba av Beijer!

Hei igjen,

Du får nytt materiale i løpet av dagen i morgen.

• Liker
JSten
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.