Hei!
Holder akkurat nå på med å bygge en terrassedekk som skal bli 12 x 5.
Har kommet til bjelkene, selve "rammen" er oppe.
Terrassedekket er festet i fasaden.
Bjelkene fester jeg med bjelkesko. Terrassebordet er 28x128.
Har merket at jeg trenger 20 bjelker for å ha 60 cc, men har bare 15 igjen.

Så mitt spørsmål er, kan jeg "justere" dette slik at det holder med 15? For eksempel ha 70 cc i stedet for 60 cc?
Vil gjerne vite ulempene hvis jeg gjør 70 cc i stedet!

Takk på forhånd!

Paul-Staffanstorp
Ulempene er bl.a at det blir mer svikt og dessuten får du en masse spill da lengder er tilpasset for cc600...
Typ... 3600, 4200, 4800, 5400mm

ok. Nei, men da er det kanskje like greit å gå og kjøpe 5 st til i stedet for å spare og gjøre det usikkert:P

Jeg hadde ikke hatt mer enn 60 cc med den tykkelsen på terrassebordene. Det vil svikte på en "ubehagelig" måte. Så har jo Paul et godt argument også. Den sparte regelen koster deg på terrassebordkontoen. :)

Skulle du bruke 45x120 eller noe i den størrelsen, hadde det gått. Men 28 kommer til å svikte. Du blir bare forbannet hver gang faren din går der. Da kommer dekket til å danse ;)

Gjør det riktig.

Takk for svar. Faen, hvorfor kjøper man 28x128 da for det virker jo bare å være problemer med det :P For så vidt er det billigere!

molimanen skrev:
Takk for svar. Fan, hvorfor kjøper man 28x128 da for det virker jo bare som problemer med det:P I og for seg er det billigere!
Ikke klag! Du har ikke testet 22x95 med c/c 600 og en gammel, sprek, tykk tante en Midtsommeraften ;) hehe

Sist redigert:
Paul-Staffanstorp
28x120 er dog det vanligste så jeg synes du har gjort helt rett i det kjøpet...
Men ofre på deg et par ekstra regler da det blir bedre og mindre spill...

22x95 er som dinkeytoys... ;)

Det bærer meg imot å være enig med en malmö-fan, men det er sannelig sant det du skriver Paul. :)

Heia RBK!

Paul-Staffanstorp
Styrman skrev:
Det bærer meg imot å holde med en malmø-fan men det er sannelig sant det som du skriver Paul. :)

Heia RBK !
Usj og fy... Går det å spise??? ;)

Vi skal iallfall spise opp dere kommende sesong... :wow:;)

Dere har festet for sjeldent, Paul, og kjøpt altfor dyr terrassebord. :) Bare å brenne opp og bygge fra grunnen av. ;)

Paul-Staffanstorp
...og det har vi gjort med god margin, noe du vil bli varsel om i høst ;)

Uff kappestrid.... Fotball ftw :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.