2.831 lest ·
30 svar
3k lest
30 svar
Trefiber (Plyfa)
Allvitende
· VĂ€stra götaland
· 10 913 innlegg
https://www.plyfa.se/I Installation skrev:
Jeg vil gjette at Plyfa gjerne kaller plyfa for et varemerke.. đđ€
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.622 innlegg
SÄ dette gjÞres fortsatt! Det er jo interessant. En samtale til Myresjöhus blir det for Ä hÞre hvordan de tenker og hvilken Plyfa de bruker og hva de tenker om holdbarhet tidsmessig.O olotor skrev:
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.622 innlegg
I overskriften skrev du trefiberplate. Plyfa er ikke en trefiberplate. Hva er det for produkt som sitter i huset?
Renovator
· Uppsala
· 2 168 innlegg
Er det virkelig plyfa/plywood? Jeg har bodd i et hus fra 1991, og der var det en type sponplate som undertak. Den var svakt grÞnnfarget og antagelig behandlet med noe. Det var hva jeg kunne avgjÞre, uproblematisk. Den buet noe mellom takstolene bare. Det lÄ betongtakstein oppÄ, og vi hadde ingen fuktproblemer de ti Ärene jeg bodde der.
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.622 innlegg
Det er nevnt Trefiberskiver (Plyfa), lekter og betongtakstein. Taktekking er parallell konstruert fra takfot til mĂžne/vind.Henningelvis skrev:
Er det virkelig plyfa/plywood? Jeg har bodd i et hus fra 1991, og der var det en slags sponplate som undertak. Den var svakt grÞnnfarget og antagelig behandlet med noe. Det var hva jeg kunne avgjÞre uproblematisk. Den buet seg noe mellom takstolene bare. Det lÄ betongtakstein oppÄ og vi hadde ingen fuktproblemer de ti Är jeg bodde der.
Det hĂžres feil ut. Trefiberskive kan det nok vĂŠre. Men det pleier Ă„ kalles masonite. Flyfa er som sagt en kryssfinerplate. Men oljeherdet "board" er en vanlig lĂžsning om man vil holde prisen nede.
Renovator
· Uppsala
· 2 168 innlegg
Jeg gjetter at megleren ikke kan forskjellen pÄ trefiberplater og plywood. Det sannsynlige er at det er en form for behandlet trefiberplate i taket.
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.622 innlegg
Det er min fÞlelse ogsÄ, tror at det er Plyfa men Trefiberplate er en beskrivelse for Ä beskrive Plyfa sÄ alle forstÄr at Plyfa er laget av tre. Det skal kontrolleres opp.D Daniel 109 skrev:
Bodd i hus fra 85, bor nÄ i ett fra 92, begge med plywood under betongpanner.
Vedlikeholder man pannene, dvs rengjÞr dem og holder mosen borte, sÄ er ikke plywood noe problem.
En nabo Äpnet taket for Ä lage en takkvist pÄ huset fra 85, sÄ ut som nytt under, plywooden var litt tykkere enn de normale 12,5 mm, typ 15-20 mm.
Trefiber, grÞnnaktige som noen snakket om, er impregnert sponplate, de er dÄrligere og henger gjerne mellom takstolene med tiden.
Vedlikeholder man pannene, dvs rengjÞr dem og holder mosen borte, sÄ er ikke plywood noe problem.
En nabo Äpnet taket for Ä lage en takkvist pÄ huset fra 85, sÄ ut som nytt under, plywooden var litt tykkere enn de normale 12,5 mm, typ 15-20 mm.
Trefiber, grÞnnaktige som noen snakket om, er impregnert sponplate, de er dÄrligere og henger gjerne mellom takstolene med tiden.
Sist redigert:
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.622 innlegg
Om de er grĂžnaktige vet du hva de er impregnert med for middel?Isakare skrev:
Bodd i hus fra 85, bor nÄ i ett fra 92, begge med plywood under betongpanner.
Vedlikeholder man pannene, dvs rengjÞr de og holder mose borte sÄ er ikke plywood noe problem.
En nabo Äpnet taket for Ä gjÞre takkupa pÄ huset fra 85, sÄ ut som nytt under, plywooden var litt tykkere enn normale 12,5 mm, typ 15-20 mm.
Trefiber, grÞnaktige som noen talte om er impregnert sponplate, de er dÄrligere og henger gjerne mellom takstolene med tiden.
Sannsynligvis et kobbersalt.