H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.622 innlegg
Et hus bygget på 1990-tallet.
Hvor vanlig var det at man IKKE brukte takpapp under taksteinene? Hvor vanlig var det man brukte Plyfa i stedet for takpapp? Hvor lang er holdbarhetstiden for Plyfa alt. takpapp? Er Plyfa en risikokonstruksjon når det ligger under taksteinene på taket?
Hvor vanlig var det at man IKKE brukte takpapp under taksteinene? Hvor vanlig var det man brukte Plyfa i stedet for takpapp? Hvor lang er holdbarhetstiden for Plyfa alt. takpapp? Er Plyfa en risikokonstruksjon når det ligger under taksteinene på taket?
Bygningsveteran
· 2 741 innlegg
Plyfa tror jeg ikke at jeg har sett, derimot har jeg sett mange hus med masonit eller bare plast.
Foretrekker selv råspont og duk eller papp.
Føles litt mer stabilt i lengden.
Foretrekker selv råspont og duk eller papp.
Føles litt mer stabilt i lengden.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 913 innlegg
Tror det er vanskelig å svare på uten å vite nøyaktig hvilken type plywood det handler om... Det kan jo være alt fra håpløst dårlig (4 mm plywood lagt med store glipper) til overkill (15 mm tykk marinplywood som har limte not/fals-kanter) ..
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.622 innlegg
Det er nå ingen oppdagede fuktskader, fuktighetskvote ca 8-10 på loftet, noe som kan indikere på bra Plyfa. Litt mose på taksteinen, ingen større mengder. Det var nytt for oss at man la Plyfa under taksteinen. Tjærepapp har jo sin levetid, spørsmålet er hva som er mest holdbart tjærepapp eller Plyfa?Dan_Johansson skrev:
Men kanskje er det helt umulig å svare på?
Allvitende
· Västra götaland
· 10 913 innlegg
Løft bort noen teglpanner og knips et bilde....
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.622 innlegg
Plyfa og plywood er to navn på det samme produktet.
Løft noen takstein på visningen hvis det finnes en stige på stedet. Sjekk også på loftet om det er noe som synes innenfra. Ellers ta inn en EGEN takstmann.H HEM2121 skrev:
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg