Nå har jeg bestemt meg for å bygge inn carporten så jeg kan ha et lite gym hjemme. Carporten ligger i tilknytning til et mindre hus på tomten, så det virket mest fornuftig å legge et trebjelkelag også i den delen om man i fremtiden vil øke arealet inne i det huset. Se tegning.

Den nye delen skal brukes som gym/kontor.
Og etter litt leting her på forumet så jeg at det finnes noe som heter EPS-betong? Er det egnet å bruke i dette tilfellet?

Om ja, kunne man rulle ut en gym matte

• Plantegning av en carport som skal gjøres om til et gym/kontor. Viser nåværende lagring, hobbyrom, braskamin og mål i meter.
Vet ikke helt om jeg har forstått hva du vil ha svar på, men på jobben min har vi gym overfor lunsjrommet. Det bjelkelaget tror jeg er reglet cc300 og har doble gulvspon. Deretter er det «gym» matte lagt over. Så det er jo iallfall et alternativ om det funker for deg.

håper det hjalp deg litt iallfall.

/Henrik

H Henrik-Wessman skrev:
Vet ikke helt om jeg har forstått hva du vil ha svar på, men på jobben min har vi treningsstudio over kantinen. Bjelkelaget tror jeg er regulert cc300 og har dobbelt gulvspon. Deretter er det lagt "treningsstudio" matte over. Så det er jo iallfall et alternativ om det fungerer for deg.

håper det hjalp deg litt iallfall.

/Henrik
Det hjalp absolutt, hadde tenkt om man kunne gjøre noe med CC målet også.

F frutty skrev:
Nå har jeg bestemt meg for å bygge igjen carporten så jeg kan ha et lite gym hjemme. Carporten ligger i tilknytning til et mindre hus på tomten, så det føltes mest fornuftig å legge et trebjelkelag også i den delen hvis man i fremtiden vil øke arealet inne i det huset. Se tegning.

...

Om ja, skulle man kunne rulle ut en gym matte
Vet ikke om noen moderator endret innlegget mitt og la til bildet litt raskt, men det skal stå "Om ja, skulle man kunne rulle ut en gym matte direkte på betongen?"

P
F frutty skrev:
Nå har jeg bestemt meg for å bygge igjen carporten så jeg kan ha et lite gym hjemme. Carporten ligger i tilknytning til et mindre hus på tomten, så det føltes mest fornuftig å legge et trebjelkelag også i den delen om man i fremtiden vil øke arealet inne i det huset. Se tegning.

Den nye delen skal brukes som gym/kontor.
Og etter litt leting her på forumet så jeg at det finnes noe som heter EPS-betong? Er det passende å bruke i dette tilfellet?

Om ja, kunne man rulle ut en gymmatte
EPS-betong er ikke passende uten overstøp som gir styrke. Er du ute etter isolasjon, legg celleplast og støp riktig. Det blir billigere.

Scouten skrev:
EPS-betong er ikke egnet uten overstøp som gir styrke. Er du ute etter isolasjon, legg celleplast og støp ordentlig. Det blir billigere.
Okei da dropper jeg tanken om EPS.

Er det noe annet man bør tenke på enn å regel tettere for et sterkt regelverk?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.