Har en hytte på en fjellside nordover. Om vinteren blåser vinden ganske hardt mellom fjellene og det driver alltid opp en stor mengde snø over trappen opp til hytta. En uendelig jævla masse måking.
Tenkte å bygge på en trappeside på eksisterende trapp for å motvirke den verste drivdannelsen. Den nye trappesiden skal ikke fungere som rekkverk, da jeg har rekkverk på den andre siden. Der er det ikke noen side å snakke om annet enn noen stolper for at man enklere skal kunne skyfle snøen ut i bakken.
Som jeg har tenkt det hele består trappesiden av stående spiler av 45x45mm ful-regel med 20mm mellomrom.
45x45mm regelene skrus nede rett i eksisterende vangstykke som hvis jeg ikke husker feil er av 45x220mm varianten. Det hele stabiliseres oppe av en liggende 45x45. To skruer nede, én oppe.
Tror dere dette vil holde i stabilitet? Hvis ikke, hvordan ville dere gjort det bedre?