Hei
Jeg skal renovere en trapp og tenkte etter mye vurdering å bruke trinnsett fra duru, stepkit eller lignende.
Tenkte bare å spørre forumet hvilket fabrikat dere har jobbet med og hvordan anser dere at kvaliteten har vært når dere installerte og noen år senere.
Det skiller jo ganske mye i pris mellom forskjellige produsenter.
Har ikke funnet svar på spørsmålet i forumet.
Jeg skal renovere en trapp og tenkte etter mye vurdering å bruke trinnsett fra duru, stepkit eller lignende.
Tenkte bare å spørre forumet hvilket fabrikat dere har jobbet med og hvordan anser dere at kvaliteten har vært når dere installerte og noen år senere.
Det skiller jo ganske mye i pris mellom forskjellige produsenter.
Jeg har gjort det med en furutrapp fra 1985B bergquist skrev:Hei
Jeg skal renovere en trapp og tenkte etter mye fundering å bruke trinnskit fra duru, stepkit eller lignende.
Tenkte bare å spørre forumet hvilket fabrikat dere har jobbet med og hvordan dere synes kvaliteten har vært når dere installerte og noen år senere.
Det er jo ganske stor forskjell i pris mellom forskjellige produsenter.
Mener det var Lundbergs. 8 mm eik med avrundet forkant som dekker trappens kant.
Og en bakkantlist da trappen er åpen.
Malte først alle pinnene og sidene (finnes bra navn på de delene)
Ble kjempebra. Er nå 6-7 år siden og ser fortsatt bra ut.
Har senere supplert med ledlister i forkant på undersiden. Se bilde.
Har du også en svingtrapp trenger du et verktøy som heter trappkompass.
Jeg bygde en slik selv.

Hei
Takk for raskt svar.
Ja, jeg har vurdert å bygge en trappekompass, men siden den akkurat nå bare koster ca 400 kr, er det verdt å kjøpe en. Kjøper jeg alt på min lokale colorama-butikk, får jeg låne en gratis... Men først må vi forhandle siden de akkurat nå er 6000 kr dyrere.
Ellers var det en som la ut bilder her av en, noe som var smart.
Mitt største problem er at trappen min er fra 1925, og trinnene må chimsas opp.
Dette ble langt.
2 poeng til Lundberg
1 poeng til stepkit
Takk for raskt svar.
Ja, jeg har vurdert å bygge en trappekompass, men siden den akkurat nå bare koster ca 400 kr, er det verdt å kjøpe en. Kjøper jeg alt på min lokale colorama-butikk, får jeg låne en gratis... Men først må vi forhandle siden de akkurat nå er 6000 kr dyrere.
Ellers var det en som la ut bilder her av en, noe som var smart.
Mitt største problem er at trappen min er fra 1925, og trinnene må chimsas opp.
Dette ble langt.
2 poeng til Lundberg
1 poeng til stepkit
Sist redigert:
Klikk her for å svare