Hei
Er det noen som har limt på et nytt teppe på det gamle?
Dette gjelder filtmatte, og i stedet for å fjerne det gamle teppet som tydeligvis kan være problematisk.
Hva skal jeg i så fall bruke for lim?
Takknemlig for tips og råd.
Mvh Lasse.
 
Hva er problemet med å fjerne den gamle?
Lykkes du med å spare på de gamle bitene, har du gode maler for å måle ut de nye som du deretter limer på.
 
  • Liker
SvanteC
  • Laddar…
S
Rakk ikke forrige tråd...?
 
Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
Hva er problemet med å fjerne den gamle?
Lykkes du å spare de gamle delene så har du bra maler å måle ut de nye som du så limer på.
Det var ikke et svar på spørsmålet.....
 
Svar Nei! Du kommer ikke få et eneste svar som sier at du skal beholde teppet....
 
  • Liker
Luc Reiner
  • Laddar…
Det var jo fortsatt ikke det som var spørsmålet....så jeg ber om å få slippe svar som ikke handler om spørsmålet jeg stilte.
 
optimum optimum skrev:
Slik ser en trappfornyelse ut. Øvrigt er mer eller mindre juks

[lenke]
Er du selger hos Lundbergs eller? Det finnes mange andre metoder som ikke er juks
 
I Icalasse skrev:
Hei
Er det noen som har limt på et nytt teppe på det gamle?
Dette gjelder filtmatte, og i stedet for å fjerne det gamle teppet som tydeligvis kan være problematisk.
Hva skal jeg i så fall bruke for lim?
Takknemlig for tips og råd.
Mvh Lasse.
Er det det gamle eller nye teppet som er filt?
 
optimum
S Stuff skrev:
Er du selger hos Lundbergs eller? Det finnes mange andre metoder, som ikke er juks
Nei, selvfølgelig ikke selger, bare veldig fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og de blir glatte igjen.
Det er noen år siden, og den ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare.
Lett å holde ren og slitesterk. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom.
Jeg har deretter satt belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.
 
  • Eketrapp med belysning under hvert trinn, nylig renovert, gir et moderne og sikkert utseende, spesielt om natten.
Jeg fjernet et par kjedelige innlegg.

/moderator
 
useless useless skrev:
Er det det gamle eller nye teppet som er filt?
Nye teppet
 
Og hva er det for underlag du vil lime på?
 
optimum optimum skrev:
Nei selvsagt ikke selger, men bare meget fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og blir igjen glatte. Var noen år siden og ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare. Lett å holde ren og holdbar. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom. Jeg har deretter satt inn belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.
optimum optimum skrev:
Nei selvsagt ikke selger, men bare meget fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og blir igjen glatte. Var noen år siden og ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare. Lett å holde ren og holdbar. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom. Jeg har deretter satt inn belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.
Fornøyd skal du være. Kjempefint resultat. Jeg skal selv gjøre en lignende trapperenovering om kort tid. Så bare ikke anledningen til å kalle andre måter å gjøre det på for juks. Det er vel opp til hver enkelt å selv velge hvordan man vil ha trappen sin?
 
Mitt spørsmål fra begynnelsen var om noen hadde limt et nytt teppe på et gammelt, og i så fall hvilket lim som anbefales?
Ble latterliggjort for spørsmålet...ikke så gøy...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.