Hei
Er det noen som har limt på et nytt teppe på det gamle?
Dette gjelder filtmatte, og i stedet for å fjerne det gamle teppet som tydeligvis kan være problematisk.
Hva skal jeg i så fall bruke for lim?
Takknemlig for tips og råd.
Mvh Lasse.
Er det noen som har limt på et nytt teppe på det gamle?
Dette gjelder filtmatte, og i stedet for å fjerne det gamle teppet som tydeligvis kan være problematisk.
Hva skal jeg i så fall bruke for lim?
Takknemlig for tips og råd.
Mvh Lasse.
Hva er problemet med å fjerne den gamle?
Lykkes du med å spare på de gamle bitene, har du gode maler for å måle ut de nye som du deretter limer på.
Lykkes du med å spare på de gamle bitene, har du gode maler for å måle ut de nye som du deretter limer på.
Slik ser en trappefornyelse ut.
Øvrig er mer eller mindre fusk
https://www.lundbergs.com/sv-se/guider/renovera-trappan
Øvrig er mer eller mindre fusk
https://www.lundbergs.com/sv-se/guider/renovera-trappan
Er det det gamle eller nye teppet som er filt?I Icalasse skrev:
Nei, selvfølgelig ikke selger, bare veldig fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og de blir glatte igjen.S Stuff skrev:
Det er noen år siden, og den ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare.
Lett å holde ren og slitesterk. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom.
Jeg har deretter satt belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.
Moderator
· Stockholm
· 57 789 innlegg
Jeg fjernet et par kjedelige innlegg.
/moderator
/moderator
Moderator
· Stockholm
· 57 789 innlegg
Og hva er det for underlag du vil lime på?
optimum skrev:
Nei selvsagt ikke selger, men bare meget fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og blir igjen glatte. Var noen år siden og ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare. Lett å holde ren og holdbar. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom. Jeg har deretter satt inn belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.
Fornøyd skal du være. Kjempefint resultat. Jeg skal selv gjøre en lignende trapperenovering om kort tid. Så bare ikke anledningen til å kalle andre måter å gjøre det på for juks. Det er vel opp til hver enkelt å selv velge hvordan man vil ha trappen sin?optimum skrev:
Nei selvsagt ikke selger, men bare meget fornøyd med den renoveringen jeg selv gjorde, og den tidligere glatte furutrappen ble pen og bra og ikke glatt. Noen maler sine trinn og blir igjen glatte. Var noen år siden og ser fortsatt ny ut. Eik i trinnene er holdbare. Lett å holde ren og holdbar. Jeg oljer inn trinnene igjen med noen års mellomrom. Jeg har deretter satt inn belysning under hvert trinn og får en trapp som ble enda bedre å gå i når det er mørkt.

