Hei!

Har et problem med trappen vår, det begynte med at delen rett over det øverste trinnet har blitt løs og beveger seg når man går på den (se første bildet). Tenkte ikke så mye mer på det men da jeg analyserte problemet litt mer innså jeg at hele trappen har "satt" seg 0,5-1 cm.

Føles litt bekymringsfullt! Så jeg rev løs masoniten under trappen for å se hva som kan ha hendt. Finner ikke noe åpenbart. En merkelig ting er at vangestykket som går langs veggen ikke ser ut til å være skrudd fast i veggen. Er det normalt? Jeg antar at trappen bæres opp av at den lener mot veggen (som en stige).

Hva kan ha hendt, har vangestykket krympet? :)

EDIT: Ser at bildene ble opp og ned..
 
  • Løs del av trapp med slitesterke treoverflater, sett fra undersiden. Rester av masonit og ujevne kanter langs veggen. (Bildet er opp ned.)
  • Trappen sett fra toppen med tretrinn og smijernet gelender. Trappens vangstykke ser ikke ut til å være festet til veggen, kan være årsaken til ustabiliteten.
  • Trappetrinn og vangstykke under en trapp, med utsikt mot hengende trinn og vegg. Mulig problem med trappens stabilitet eller festing.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.