Cheesen
Det har jo blitt populært på den andre siden å støpe plater og lignende med ferdigblandet betongmix som man heller ut tørt i støpeformen for deretter å vanne den. Er det noen som har testet dette og hvilke erfaringer har dere? Jeg er selv litt fristet da jeg har noen støpeprosjekter på gang (Tråkkheller i gangstien samt en spyleplate til gressklipperen.
Hvilken betong har dere brukt om dere har gjort noe slikt?

Naboen har støpt ned masse stolper med sånn, kan ikke påstå at jeg er superimponert av resultatet.. så er han en j-a kløne, så han har kanskje gjort feil....

Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Naboen har støpt ned masse stolper med sån, kan ikke påstå at jeg er superimponert av resultatet.. så er han en j-a kløne, så han har kanskje gjort feil....
Ja jeg får inntrykket at man ikke skal støpe for tykt. men det er ikke aktuelt når man lager trappesteiner og lignende

Jeg gjorde gulv i garasjen min som tidligere bestod av løs jord med noen planker og plater løst lagt oppå, musene gravde ganger i jorden/sanden og hadde fest i garasjen.

Jeg brukte Byggmax finbetong basic.

Jeg bare kastet ut betongen, glattet til litt løst og brukte rulle for å gjøre overflaten litt jevnere.

Jeg "støpte" kanskje 35-45 mm tykt direkte på lett stampet jordgulv.

Resultatet ble helt akseptabelt og det ble billig.

• Liker
Cheesen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.