Hei,
Vi har kjøpt et hus som hadde en fuktskade på kjøkkenet, fuktskaden er ikke noe problem i seg selv da alt i huset holder på å blåses ut men jeg prøver å finne ut hvordan man på best måte tørker ut betongplaten da man tydelig ser at den er fuktig.
Vi har kjøpt et hus som hadde en fuktskade på kjøkkenet, fuktskaden er ikke noe problem i seg selv da alt i huset holder på å blåses ut men jeg prøver å finne ut hvordan man på best måte tørker ut betongplaten da man tydelig ser at den er fuktig.
Bygningsveteran
· Norrland
· 342 innlegg
Som Matti_75 skrev så kan du stille inn en avfukter. Iaf om du vil få det til å gå litt raskere. Da samles fuktigheten i luften opp i en beholder som du må tømme, finnes også sånne som har en slange som du legger i vannlåset på en sluk. Tror ikke de koster så mange kroner å leie.
Koster ikke supermye å kjøpe heller (noen tusen) og så kan man ha den i vaskerommet.
Viktigst er vel å finne ut hvorfor det var en fuktskade på kjøkkenet. Kom vannet fra lekkende rør eller kom det utenfra?
Viktigst er vel å finne ut hvorfor det var en fuktskade på kjøkkenet. Kom vannet fra lekkende rør eller kom det utenfra?
Jeg leter etter dette men finner ikke hva det heterS Snickarkirre skrev:
Beste svar
Det heter avfukter. Om du mener de modellene med slange så er de også avfuktere. Om de har slangeanslutning fremgår av produktspecifikasjonen. Alle litt dyrere modeller har det.P Poyapoya skrev:
Her er et eksempel på hvor du kan leie en.
https://www.cramo.se/sv/category/el...uktare--20l-dygn-kondens-u-varme-elbjorna60bt
Her er et eksempel på en bra modell å kjøpe. Fungerer bra i kjeller eller vaskerom senere.
https://www.clasohlson.com/se/Woods-SW22FM-avfuktare-med-reningsfilter,-100m2/p/36-7871
OBS at kondensavfuktere krever at det ikke er under 10 grader varmt for å fungere (omtrent).
Ja, jeg finner ikke hva en sånn heter da det bare kommer som for innendørs miljø.tommib skrev:
Fukten er fra en ødelagt oppvaskmaskin
Takk snille for et grundig svar.tommib skrev:
Det heter avfukter. Hvis du mener de modellene med slange så er de også avfuktere. Hvis de har slangeanslutning fremgår det av produktspecifikasjonen. Alle litt dyrere modeller har det.
Her er et eksempel på hvor du kan leie en.
[lenke]
Her er et eksempel på en fornuftig modell å kjøpe. Fungerer bra i kjeller eller vaskerom senere.
[lenke]
OBS at kondensavfuktere krever at det ikke er under 10 grader varmt for å fungere (omtrent).
Klikk her for å svare