2.892 lest ·
21 svar
3k lest
21 svar
Toalett oppsving når terskel mangler?
Blir ikke klok på dette, men det er sikkert dritenkelt når jeg får det forklart for meg.
Hvordan gjør man terskeloppviket når det ikke finnes en terskel? Jeg tenker at flisene fra gangen går halvveis inn i døråpningen, og at flisene fra toalettet møtes i midten. Men det finnes jo ingen terskel å vike opp mot, og hvis flisene fra toalettet går til midten, blir det ingen rett linje.
Er det kanskje slik at flisene fra gangen skal gå inn på toalettet like mye som veggen bygger på innsiden for å få en rett tettlinje?
Legger man deretter terskelen slik at den flukter med gangflisene, blir det et oppvik på kanskje (gangfliser 18mm) pluss terskel 12mm eller noe sånt.
Må kappe bitene til gangflisene snarest, så det hadde vært gøy å gjøre riktig fra starten.
Hvordan gjør man terskeloppviket når det ikke finnes en terskel? Jeg tenker at flisene fra gangen går halvveis inn i døråpningen, og at flisene fra toalettet møtes i midten. Men det finnes jo ingen terskel å vike opp mot, og hvis flisene fra toalettet går til midten, blir det ingen rett linje.
Er det kanskje slik at flisene fra gangen skal gå inn på toalettet like mye som veggen bygger på innsiden for å få en rett tettlinje?
Legger man deretter terskelen slik at den flukter med gangflisene, blir det et oppvik på kanskje (gangfliser 18mm) pluss terskel 12mm eller noe sånt.
Må kappe bitene til gangflisene snarest, så det hadde vært gøy å gjøre riktig fra starten.
Ingen brønn bare toalett. Men mener du at oppvikket uten terskel skal være minst 20mm?
For det skal vel vikes på terskelen også.
Og da må vegger og karm opp innser jeg nå for at det skal være helt jevnt.
For det skal vel vikes på terskelen også.
Og da må vegger og karm opp innser jeg nå for at det skal være helt jevnt.
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 innlegg
man trenger knapt å brette opp i det hele tatt på en vanlig toalett.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Er det bare toalett og ingen dusj trenger du ingen oppvik
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Du har rett, men rent praktisk...Stefan N skrev:

https://www.gvk.se/fragor-och-svar/...t.-maste-plastmatta-pa-golv-vikas-upp-pa-vagg

https://www.bkr.se/vanliga-fragor
https://www.bkr.se/regler-material/fortydligande/fortydligande-av-punkt-6-3-2-i-bbv211
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 innlegg
Har man ingen brønn så vet jeg ikke hvordan en oppkant på noen cm skal beskytte.......
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 innlegg
og hva hjelper det om det står og renner fritt ut av en sprukket slange eller et rør?
Jeg hadde ikke tenkt membran i det hele tatt, men siden jeg vil gjøre det riktig, er det like greit å følge reglene. Forstår heller ikke forskjellen, for det kommer bare til å renne ut i gangen. Men men.
Nei ingen sluk, bare toalett.
Nei ingen sluk, bare toalett.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Leste 20mm oppbrett mot terskel eller i nivå med tilknyttet keramisk gulv. Legge en list på gulvet som man tilpasser til og deretter terskelen oppå blir penest?
Men jeg kan vel likevel dra inn klinkeren fra gangen i stedet for en list. Og legge terskelen på den?Johannes Carlsson skrev:
Da har jeg jo stabilt under hele terskelen.
Eller er det noen ulemper med å dra inn det så langt? Får jo også noe å stille karmen på.
Eller tenker jeg helt feil?
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Har du terskel så er det vel best å dra opp tetningslaget. Sett karmen direkte hvis du har den?

