Hei!

Innreder nå overetasjen i en Villa Växa fra Myresjö. Lengst ut i taket langs med langsidene har vi lagt gulv så man kan utnytte rommene som boder.

Takstolen har "jo" støtteben som kommer ned (har laget en bilde som et illustrasjonsforsøk). Støttebenene er den smale streken mellom taket og bjelkelaget.

På støttebenene har jeg satt spilepanel og på spilepanelet har jeg satt gips. Nå må man jo kunne komme til rommet lengst ut i taket.

Har noen tips til en enkel måte å bygge en luke i gipsveggen? Kan man sage ut en bit av gipsen og bruke som luke? Ga meg på å bygge en ramme rundt den tiltenkte luken og monterte en gammel kjøkkenluke. Det ble dog litt tykt. Hadde vært fint om man kunne løse det slik at luken syntes så lite som mulig. Kjøkkenluken stakk jo ut litt over en centimeter.

Takk for alle tips!
 
  • Diagram av takstol med støtteben, gipsvegg og lagringsområde illustrert. Viser hvordan støtteben forbinder tak og bjelkelag i et prosjekt for å lage en skjult luke.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.