Hei
Vi har kjøpt en dørlukker ifølge bildet. Men selve dybden i karmen som døren sitter i er altfor stor for at den skal fungere. Hvis vi setter den som på bildet, er armen altfor kort. Det føles litt kjedelig å måtte ta frem sveiseapparatet for å forlenge selve gjengestangen. Finnes det noen andre varianter som dere kan tipse om?

Og vet dere hvordan ytterdører pleier å være bygget opp? Er det en treramme rundt? Tenkte så man har noe å skru i når man fester armen i døren?
Mvh Tomas, takk på forhånd

• Dørpumpe fra Habo montert på en dørkarm, vist med justerbar arm i et produktbilde fra en nettbutikk.
  • Dør med kikkhull og håndtak, installert i en vegg med lysbrytere ved siden av. Et håndkle henger på veggen til høyre for døren.
2 2hjul skrev:
Hei
Vi har kjøpt en dørlukker ifølge bildet. Men selve dybden i karmen som døren sitter i er altfor stor til at den skal fungere. Hvis vi setter den som på bildet, er armen altfor kort. Føles litt trist om man må finne frem sveiseapparatet og forlenge selve gjengestangen. Finnes det noen andre varianter som dere kan tipse om?

Og vet dere hvordan ytterdører vanligvis er bygget opp? Er det en treramme rundt? Tenkte slik at man har noe å skru i når man skrur fast armen i døren?
Mvh Tomas takk på forhånd
2 2hjul skrev:
Hei
Vi har kjøpt en dørlukker ifølge bildet. Men selve dybden i karmen som døren sitter i er altfor stor til at den skal fungere. Hvis vi setter den som på bildet, er armen altfor kort. Føles litt trist om man må finne frem sveiseapparatet og forlenge selve gjengestangen. Finnes det noen andre varianter som dere kan tipse om?

Og vet dere hvordan ytterdører vanligvis er bygget opp? Er det en treramme rundt? Tenkte slik at man har noe å skru i når man skrur fast armen i døren?
Mvh Tomas takk på forhånd
Hei, jeg vet ikke om denne dørlukkeren (Habo) har vinkelkonsoll som tilbehør, hvis det finnes kan du løse problemet. Når det gjelder dørlukkere er nr 1 Assa og nr 2 Dorma jeg anbefaler. Jeg vet at de koster minst tre ganger mer enn modellen du har, men hvis du sjekker tradera finnes det veldig billige. Hvis du ønsker kan jeg sende noen monteringsalternativer som jeg har fotografert. (ASSA og DORMA)
Mvh Halit

Takk for svaret
Så denne. Er det denne du mener kanskje?
Skruene blir jo lengre ned på døren nå men kanskje skruene drar like hardt der nede som oppe? Kanskje ikke er en ramme rundt døren som jeg tror.?

• Tegning av en dørstopper med skruer, viser montering på en dørkarm med mål 188 mm x 45 mm x 20 mm.
2 2hjul skrev:
Takk for svaret
Såg denne. Er det denne du mener kanskje?
Skruene blir jo lenger ned på døren nå, men kanskje skruene drar like hardt der nede som oppe? Kanskje det ikke er en ramme rundt døren som jeg tror.?

• Hydraulisk døråpner montert på en inngangsdør, med metallarm og festebeslag.
Dørlukker montert på en dør, merket Assa Abloy. Vist fra siden, i en innendørs setting.

D Skolfastigheter skrev:
[bilde]

• Dør med dørpumpe montert i en innendørs setting.

Noen eksempler, Lykke til!

• Liker
2hjul
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.