Et forslag er å sette opp en tamp. Skyggene rundt tampen fjerner noen ujevnheter i veggene. Men hvis den blir diskret........ mnja, kanskje ikke.
 
Lag en kremmerhus som bakeren fylt med husfix i riktig konsistens, så sprøyter du hulrommet mellom vegg og tak. Husfix kan overmales med silikatmaling hvis det er den malingtypen du har i kjelleren i dag.
 
La det være litt glipper. Vi satte på falske mursteiner på vår pipa og siden denne ble noe mindre og dessuten ujevn så var jeg litt tvilende om det ville bli bra med taklister. Men jeg satte bare den mot, og glippen er ganske stor, ingen ser dette i dag (ikke engang jeg).

Dette bildet viser hvordan det ble, selv om det ikke fokuserer på selve taklisten.
http://hus.jarkeborn.se/index.php?option=content&task=view&id=13&Itemid=30
OBS. Siden er under oppbygging!!
 
Ellers kan du jo alltid sette en taklist og fylle sprekken mot veggen med byggsilikon (overmalbar !) samt male hele rasket...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.