jeg vet et innertak som kalles "Agnes Tak Ess" som finnes i ulike utførelser, de har det bl.a på Coop Lillån i örebro vet jeg. Kan være litt lurete å sette, men det blir ganske stilig også. De er behandlet med en type hvit film, så de burde kanskje kunne brukes i et bad.
Har dessverre ikke funnet noen bra bilder av disse, men her er et bilde iallfall
http://hem.passagen.se/husbygget/bygg_augusti/20020826_takess.html
Har dessverre ikke funnet noen bra bilder av disse, men her er et bilde iallfall
http://hem.passagen.se/husbygget/bygg_augusti/20020826_takess.html
Når jeg renoverte badet for noen år siden brukte jeg en sponplate som var "plastet". Platene er profilert for sammenfelling i alle ender. Enkelt å sette opp selv. Jeg tror de het noe slikt som "Elittak"?.
Platene er 1200 x 600 mm.
Platene er 1200 x 600 mm.
Takk for tipsene.
Plastet sponplate skriver du. Hvordan monterer man den? Hvis man skrur rett gjennom blir det jo stygt.
Det finnes vel plater som man skal ha metallskinner til som pleier å finnes på kontor f.eks., men det er jo litt unødvendig siden jeg ikke trenger å kunne ta ned mine plater. Jeg mener det ligger jo direkte på spikerpanel og ingen ventilasjonsrør som man trenger å kunne komme til.
Plastet sponplate skriver du. Hvordan monterer man den? Hvis man skrur rett gjennom blir det jo stygt.
Det finnes vel plater som man skal ha metallskinner til som pleier å finnes på kontor f.eks., men det er jo litt unødvendig siden jeg ikke trenger å kunne ta ned mine plater. Jeg mener det ligger jo direkte på spikerpanel og ingen ventilasjonsrør som man trenger å kunne komme til.
Først må man glese c/c 30 i taket. Sammenføyning lik når man legger spongulv men med forskjellen at man skråskrur/spikrer i sponten. Det ble bare "synlige" skruer ytterst mot veggene men disse skjules bak taklist. Jeg synes det var lett å jobbe med og ble ganske fint også. Holder fargen og formen selv etter 8 år.
Lett å tørke av ved storvask
Lett å tørke av ved storvask
Klikk her for å svare