Hallo der!
Jeg tenkte å sette opp et innertak i gips med metallbjelkelag i et rom på 2x4,5m. Har satt opp et par tak før, men har da brukt treverk.
Det eksisterende betongtaket er ikke helt rett, derfor tenker jeg at man kan spare seg for en del hodebry ved å starte fra rette vegglister. Jeg har ikke tenkt å senke taket mer enn 55-65mm inkludert gips.
Har noen tips om et system som fungerer for så lav taksenking, er lett å arbeide med og lett å få tak i?
Jeg tenkte å sette opp et innertak i gips med metallbjelkelag i et rom på 2x4,5m. Har satt opp et par tak før, men har da brukt treverk.
Det eksisterende betongtaket er ikke helt rett, derfor tenker jeg at man kan spare seg for en del hodebry ved å starte fra rette vegglister. Jeg har ikke tenkt å senke taket mer enn 55-65mm inkludert gips.
Har noen tips om et system som fungerer for så lav taksenking, er lett å arbeide med og lett å få tak i?
Bygningsveteran
· Norrland
· 342 innlegg
Hei! Gyproc har et sånt system som jeg har holdt på en del med. Det er faktisk ganske smidig. Men jeg tror at det er dyrere enn å lekte.
Er det et stort tak som du skal lekte? Ellers kan du jo legge 45mm u-profil for stålregel på veggen og så kjøre med 45x45 trelekt i dem. For å pendle/heng opp dem er det bare å ta hullbånd og bolte i betongtaket og så skru fast i siden på lekten.
Er det et stort tak som du skal lekte? Ellers kan du jo legge 45mm u-profil for stålregel på veggen og så kjøre med 45x45 trelekt i dem. For å pendle/heng opp dem er det bare å ta hullbånd og bolte i betongtaket og så skru fast i siden på lekten.
Å kombinere stål- og trelekt på den måten høres jo kjempebra ut! Det får nok bli slik. Takk!S Snickarkirre skrev:Hei! Gyproc har et sånt system som jeg har jobbet en del med. Det er faktisk ganske smidig. Men jeg tror at det er dyrere enn å lekte.
Er det et stort tak du skal lekte? Ellers kan du jo legge 45mm u-profil for stålregel på veggen og så kjøre med 45x45 trelekt i dem. For å pendle/hengne dem opp er det bare å ta hullbånd og bolte i betongtaket og så skru fast i siden på lektet.
Klikk her for å svare