Slik ser det ut i min gang. Holder på å avdekke en teglvegg. Problemet er at de har sporet inn et gammelt rør i veggen ca. 15 cm inn fra kanten som ødelegger en del. Jeg må jo ha min nye lysbryter på omtrent samme sted som den gamle satt. Jeg har vurdert om man skal "bygge inn" sporet med en gipsplate eller lignende (ovenfra og ned, selvfølgelig), men spørsmålet er hvor pent det blir?

Noen som har forslag til hvordan jeg skal gjøre det? Alternativt må man kanskje ta ut alle de gamle teglsteinene og mure inn nye, men man må nok regne med en viss nyanseforskjell på teglet (40-talls hus).

Rød mursteinsvegg i en gang under renovering, delvis avdekket med hvit dør til venstre. Reparasjoner og synlige spor etter gammelt rør vises.

Tyresö
Du skal banke bort resterende puss på veggen og klarlakke teglveggen, for å binde støvet.
La det utskårne sporet være - det er patina - og den nakne klarlakkede teglveggen fremhever en historie i huset og det er poenget med å bo i et gammelt hus.

Du skal fremheve det gamle i huset, rett og slett!

River du opp noen gulvmatter, så finner du sikkert et supersnyggt solid tregulv, som noen på 70-tallet voldtok med en linoleum-matte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.