16.830 lest ·
20 svar
17k lest
20 svar
Tips på bruk/masse å bruke for å sparkle på kjellervegger innendørs ønskes.
Fordi det er sement(kalk også?) og sand på veggen fra før. Da er det veldig passende å bruke det samme neste gang. Det er dessuten diffusjonsåpent til 100%. Deretter er det også miljø og helseavhengig. Herdemidlene kan inneholde giftige fenoler og aminer. Fix med plast inneholder alltid giftige biocider. Tensider, myknere og konsistensgivere..
Jeg skriver ikke her for å stille spørsmål ved min beslutning om å ha sementbasert. Jeg ville bare ha hjelp til å identifisere et passende produkt
Jeg skriver ikke her for å stille spørsmål ved min beslutning om å ha sementbasert. Jeg ville bare ha hjelp til å identifisere et passende produkt
Jones69: De fleste som skriver her både gir og tar imot informasjon. Dette er ikke et leksikon, men et forum. Du kan også alltid regne med å bli stilt spørsmål ved. Det hører liksom til.
Når det gjelder din frykt for fenoler og aminer er jeg ganske sikker på at den er relativt ubegrunnet. Normalt brukes polymerene i bruken for å modifisere de reologiske egenskapene, og ikke for selve herding. Aminer i form av diaminer brukes i epoksymaterialer, sammen med epoksyer. Man skal være forsiktig ved bruk av begge disse stoffene. Dersom de herder under riktige betingelser er det resulterende materialet ganske harmløst. Fenoler brukes vanligvis i herdende fenol-formaldehydharpikser, og der er det i så fall primært formaldehyden man skal være forsiktig med.
Jeg må være ny moderator her, men jeg har lang erfaring med forumet, og enda lengre erfaring som materialingeniør. Du kan regne med å bli stilt spørsmål ved.
Når det gjelder din frykt for fenoler og aminer er jeg ganske sikker på at den er relativt ubegrunnet. Normalt brukes polymerene i bruken for å modifisere de reologiske egenskapene, og ikke for selve herding. Aminer i form av diaminer brukes i epoksymaterialer, sammen med epoksyer. Man skal være forsiktig ved bruk av begge disse stoffene. Dersom de herder under riktige betingelser er det resulterende materialet ganske harmløst. Fenoler brukes vanligvis i herdende fenol-formaldehydharpikser, og der er det i så fall primært formaldehyden man skal være forsiktig med.
Jeg må være ny moderator her, men jeg har lang erfaring med forumet, og enda lengre erfaring som materialingeniør. Du kan regne med å bli stilt spørsmål ved.
Ser at denne tråden er gammel, men vi er nå i nøyaktig samme situasjon som deg. Lurer på hva det ble for produkt til slutt? Om du husker 😉J Jones69 skrev:Jeg synes at den personen som var her i et annet ærend analyserte og ga gode forklaringer som jeg stoler helt og fullt på. Jeg spurte ikke om produkter, noe jeg angrer på. Jeg vet hvilken bedrift men husker ikke hva personen heter og tenkte gi forumet her en sjanse til å kunne hjelpe meg.
Men jeg synes vi kan holde oss til emnet og jeg er takknemlig for forslag som hjelper meg med å finne det som akkurat jeg søker ifølge spørsmålet mitt.
Takk Jörgen. Jeg skal ta kontakt med Ardex og se om de har det jeg leter etter.
Klikk her for å svare