Jeg måtte ta ned undertaket i en del av huset fordi det bodde mus der, så lukten var ganske ubehagelig. Nå er lukten borte og jeg vil sette tilbake treplanker som undertak.
Jeg har testet med en testplanke og opp kan man få den, men den ligger knapt på underlaget, ca 7 mm.
Fikk en idé om å måle avstanden mellom utsparingene, sage til planken, deretter kappe den skrått på midten, feste en list under den ene og spikre fast alt.
Hva tror dere, eller finnes det noen annen idé?
De må jo ha bygget inn plankene mens de bygget huset, da det ikke fantes noen bevegelsesrom i det hele tatt.
Skisse nedenfor
Det er ikke sånn at det finnes en større uthuling i bjelkene på noe eneste sted der det er lett å få opp plankene?
Har fått for meg at man skjøt inn plankene fra et sted, omtrent som et trejalusi til et skap.
Det er ikke slik at det finnes en større uthuling i bjelkene på et eneste sted der det er lett å få opp bordene?
Har fått for meg at man skjøt inn bordene fra et sted, omtrent som en trejalusi til et skap.
Nja ikke hva jeg har sett før, tanken har slått meg.
Ingen fordypninger fantes, men det gikk å sette dem inn diagonalt da plankene bare er 170 mm brede.
Faser man av hjørnene klarte jeg å få dem så tett at planken beveget seg maks 6 mm!
Så de siste bordene måtte jeg bruke din teknikk @justusandersson.
Jeg satte løs fjær i noten så treet kan bevege seg, men de holder også tett