D Dylan skrev:
Vi får bygge helt tett opp til 1,1m, men vet ikke om det påvirker sikten på noen måte? Litt for nysgjerrige barn kanskje :D
Kombinasjonen med tett og espalier synes jeg gir en høyere følelse av avgrensning enn bare espalier i samme høyde. Da har mitt barndomshjem ikke engang en tett espalier, og vi har ikke så høyt som 1,1 på den tette delen. Det er kanskje mest psykologisk, men å oppfatte tomten som privat vs allmenn er det jeg oppfatter som problemet nå.
Enklest er å sette opp noen plater, biter av papp eller tilsvarende i riktig høyde og kikke på det fra begge sider.

Hvis man setter plankene loddrett og "på tvers" kan du få opptil 80-90% luft, men likevel et visuelt lukket plank, fordi man bare ser gjennom rett fra siden, ser man skrått så er det tett.

Z z_bumbi skrev:
Kombinasjonen med tett og espalier synes jeg gir en høyere følelse av avgrensning enn bare espalier i samme høyde. Da har mitt barndomshjem ikke engang en tett espalier, og vi har ikke så høyt som 1,1 på den tette delen. Det er kanskje mest psykologisk, men å oppfatte tomten som privat vs. allmenn er det jeg oppfatter som problemet er nå. Det enkleste er å sette opp noen plater, biter av papp eller tilsvarende i riktig høyde og kikke på det fra begge sider.
Ja du har sikkert rett, se om jeg kan tegne opp noe og tenke hvordan det kan bli :)

Anna_H Anna_H skrev:
Om man setter planker loddrett og "på tvers" kan du få opp til 80-90% luft men likevel et visuelt lukket plank, ved at man kun ser igjennom rett til siden, ser man skrått så er det tett.
Det er en bra idé! Men ifølge svar ovenfor så er det ikke tillatt da det oppleves som tett?

D Dylan skrev:
Det er en god idé! Men ifølge svaret ovenfor er det ikke tillatt da det oppleves som tett?
Det oppleves jo bare som tett hvis du ser skrått. Ser du rett oppleves det som luftig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.