Skal dekkplatene
1) gå opp jevnt med overkant benkeplate
2) eller skal de gå forbi med en cm og skape en sarg?
3) slutte rett under benkeplaten, som hviler på dekkplatene og dermed blir et par cm lengre?
Min opprinnelige idé var at de skulle gå opp, litt forbi, av to argumenter:
1) Det blir en liten sarg, så hvis de ligger ting oppå så er det kanskje mindre risiko for at de glir av (halvgodt argument da de fortsatt kan gli av foran, som mangler sarg)
2) Det blir en pen avslutning, tror jeg. Jeg har for meg at dekkplatene (fra IKEA) har malte ender. Da setter man jo kappsiden ned og fine siden opp. Hvis det nå er slik at begge ender leveres umalt, da holder ikke dette argumentet og i så fall ville jeg satt dekkplaten jevnt med overkant benkeplate og skaffet en hjørnelist.
3) Det finnes jo en benkeplate under maskinene også, den ligger jo mellom dekkplatene (120 cm bred), noe som gjør at hvis denne øvre platen også er 120 cm bred så linjerer de vakkert mot hverandre. Det kan bli å se rart ut hvis den øvre platen hviler på dekkplatene og da blir omtrentlig 122.6 cm bred.
Dette argumentet gjelder jo både alternativ 1 og 2.
Sidene slutter naturligvis under benkeplaten, så slipper hele opplegget henge i skruene. Benkeplaten kan med fordel stikke ut noen millimeter, det blir penest. At ting ruller av benken får du løse med tape og tyggegummi.
Ingen dekksider eller overliggende benk på plass ennå, jeg skal først prøve å få litt spesiell sokkel laget på snekkeri, som jeg tenkte at dekksidene skal stå på, slik at det blir konsekvent rundt hele rommet.
Men vaskemaskin og dens benk er i hvert fall på plass!
Jeg har et lignende spørsmål og håper noen fortsatt er aktive i tråden.
Jeg skal montere en benkeplate i veggen (flislagt vegg) og jeg lurer på hva jeg skal bruke for at den skal tåle at en baby-2-åring ligger på benkeplaten for bleieskift.
Har også funderinger om å ha et skap under servanten.
Dette er dessverre OT og kjedelig. Men... vil virkelig sterkt anbefale å ikke ha et så stort barn (eller noe barn i det hele tatt) på en overflate 90 cm over gulvet ved bytting. Risikoen for fall og skader er kanskje lav, men likevel veldig unødvendig å ta.
Det her er dessverre OT og kjedelig. Men ... vil virkelig sterkt anbefale å ikke ha et så stort barn (eller noe barn i det hele tatt) på en overflate 90 cm over gulvet ved bleieskift. Risikoen for fall og skader er kanskje lav, men likevel veldig unødvendig å ta.
Hvor pleier du å skifte bleie på et barn, på gulvet?
Ja faktisk på gulvet da det begav seg med slikt. Det er alt for vanlig med hodeskader og andre kjedeligheter når barn har falt ned fra stellebord. Særlig etter at de har blitt så store at de har lært seg å snu på seg og rulle rundt og holde på. I all velmening.
Jeg har et lignende spørsmål og håper noen fortsatt er aktive i tråden.
Jeg skal montere en benkeplate i veggen (flislagt vegg) og jeg lurer på hva jeg skal bruke for at den skal tåle at en baby-2-åring ligger på benkeplaten for bleieskift.
Har også vurderinger om å ha et skap under vannhånden.
Mine alternativer er:
1.Regler 45x45 på langsiden samt kortsidene.
2.Furulist 19x27 på langsiden samt kortsidene.
3.Beslag fra Svedbergs
[lenke]
Eller fra IKEA
[lenke]
2 i bakkant & 1 på hver kortside.
Det som er det vesentlige er at den skal tåle at et barn ligger på den som sagt.
Takk for svar!
Har du vegg både i bakkant og på hver side duger nok hva som helst av det der, gitt at ikke bredden på platen er flere meter.
Har du ikke vegg på noen av sidene trenger du en konsoll som støtte, typ ifølge nedenfor.
Har du vegg både i bakkant og på respektive side duger nok hva som helst av det der, gitt at ikke bredden på platen er flere meter.
Har du ikke vegg på noen av sidene trenger du en konsoll som støtte, typ ifølge nedenfor.
[bilde]
Takk, har vegg i bakkant samt begge sider.
Spør deg også:
Finnes det noe mål på omtrent hvor langt inn bjelkene sitter? Tenker hvilken lengde man skal ha på skruen for at den skal feste.
Har du fliser og gips, vil det være ca 2 cm til stenderen. Tenk på at du kanskje perforerer en tetningsmembran i et baderom også om du skruer i det. Om det nå er et baderom.
Det stemmer, det er en vaskerom. Det var litt gresk for meg det med å perforere en tetningsmembran, hva innebærer det?
Hadde tenkt å trykke i silikon i hullet, deretter plugge, og så skru inn skruen, har jeg løst det problemet da?
Er det et våtrom har man normalt et tetningssjikt bak flisene, og det skal helst være tett. Silikon burde være nok til å tette med på veggen i en vaskerom.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.