Vi har tenkt å legge stein foran vår inngang og skulle helst ønske at steinen ligger omtrent på samme nivå som terskelen inn til huset. Fasadebordene går imidlertid ca 5 cm lenger ned enn terskelen, se vedlagte bilder. Hvordan løser man dette?

• En treplatet pall foran en inngangsdør med hvit fasade på huset. Fasadene strekker seg litt lavere enn dørterskelen. Grus og verktøy ved siden av.
  • Inngangsdør med ujevn gruslagt område foran, fasadepanel stikker ca. 5 cm lavere enn dørterskelen. Trepall til høyre.
Legge et ekstra lag med stein akkurat ved døren kanskje. Å ha fasaden nedsenket under steinen ser jeg ikke som et alternativ.

Jeg hadde gjort underarbeidet som en opphøyning rett ved døren så det blir en naturlig skråning/ramp opp mot døren, det tror jeg hadde blitt penest. Ellers er nok alternativet å bygge som en liten platå men da får man uansett snublekanten..

Synes en forhøyning bremser veldig mye smuss fra å bli dratt inn når man åpner døren. Ikke moderne, men veldig bra er å felle inn et gitter som samler opp smuss fra skoene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.