Tenkte å bytte kledning på min 2-etasjes villa og også benytte sjansen til å etterisolere med 50 mm. Spørsmålet er bare om jeg skal fjerne asfaboarden som sitter under den nåværende kledningen eller om jeg kan sette stendere på asfaboarden og isolere mot den og deretter ha en vindsperre utenpå? Takknemlig for svar/Mange

Mikael_L
I fuktforhold kan asfaboarden sitte igjen da den er diffusjonsåpen. Som vindstopper tilfører den lite nytte, men dere skal også sette noe vindsperre utenpå tilleggsisoleringen.

Det eneste jeg kan komme på skulle være om den muligens kunne medføre litt merkelig lukt eller så ... :O

Har dere diffusjonstett plast mot innsiden av veggene?

ja jeg antar at det finnes plast på innsiden. men i vindhensyn så må den jo gjøre samme nytten som den har gjort tidligere eller? det er jo bare så at det sitter noe utenpå den? har nok tenkt å sette vindduk utenpå alt sammen om det er greit å bygge over asfaboarden?
på hvilken måte kunne det bli "lukt" ?

Mikael_L
Jeg vet ikke. Det var det eneste jeg kunne komme på ... ;)

Noen andre vet kanskje om noen andre ulemper, eller om min lille bekymring er ubegrunnet.
Da jeg jobbet med asfaboard syntes jeg den hadde en litt kjemisk, oljete og tjæreaktig lukt. Men plater som har vært oppe noen år har kanskje blitt helt luktfrie?

puff

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.