Har et garasje med 70mm isolasjon i veggene. Tenkte å forbedre dette litt når man uansett bytter panel.
Om jeg legger på en 70mm ekstra så vil mesteparten av den ferdige veggen henge utenfor platen. Dette føles jo ikke helt bra.
Finnes det noen lur måte å bygge så man får på en 70mm ekstra?
Om man nøyer seg med 45mm ekstra isolasjon så henger "bare" halve veggen i luften. Er dette OK?
Om jeg legger på en 70mm ekstra så vil mesteparten av den ferdige veggen henge utenfor platen. Dette føles jo ikke helt bra.
Finnes det noen lur måte å bygge så man får på en 70mm ekstra?
Om man nøyer seg med 45mm ekstra isolasjon så henger "bare" halve veggen i luften. Er dette OK?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 innlegg
140 mm isolasjon på en garasje!
Jeg har 25 mm sagflis i bolighuset mitt.
Jeg har 25 mm sagflis i bolighuset mitt.
Bygde et verksted med 120mm i veggen og 45mm installasjonstal, virkelig bra varmeøkonomi. Ligger 500mm løsull i taket..
Mjo 140mm er kanskje litt mye. Men hvis jeg skal bli pingisproff og må holde varmen hele vinteren, så vil jeg ha litt økonomi i det.
Som minst legger jeg på 45mm, og da havner nesten 60% av veggen hengende i luften. Føles jo litt bakvendt, men samtidig er det jo ingen gigantiske vekter/krefter vi snakker om.
Altså OK?
Som minst legger jeg på 45mm, og da havner nesten 60% av veggen hengende i luften. Føles jo litt bakvendt, men samtidig er det jo ingen gigantiske vekter/krefter vi snakker om.
Altså OK?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Ja, det er ok.
Rekker takutspringet til bare for å beskytte veggene?
Men du skal vel ikke ha det så varmt når du trener pingis.
Det er jo en enormt bevegelig sport, så man holder seg varm uansett.
Lykke til med pingisen! Konkurransen er vel hard?
Rekker takutspringet til bare for å beskytte veggene?
Men du skal vel ikke ha det så varmt når du trener pingis.
Det er jo en enormt bevegelig sport, så man holder seg varm uansett.
Lykke til med pingisen! Konkurransen er vel hard?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Klikk her for å svare