Har et garasje med 70mm isolasjon i veggene. Tenkte å forbedre dette litt når man uansett bytter panel.

Om jeg legger på en 70mm ekstra så vil mesteparten av den ferdige veggen henge utenfor platen. Dette føles jo ikke helt bra.

Finnes det noen lur måte å bygge så man får på en 70mm ekstra?

Om man nøyer seg med 45mm ekstra isolasjon så henger "bare" halve veggen i luften. Er dette OK?

140 mm isolasjon på en garasje!
Jeg har 25 mm sagflis i bolighuset mitt.

Bygde et verksted med 120mm i veggen og 45mm installasjonstal, virkelig bra varmeøkonomi. Ligger 500mm løsull i taket..

Mjo 140mm er kanskje litt mye. Men hvis jeg skal bli pingisproff og må holde varmen hele vinteren, så vil jeg ha litt økonomi i det.

Som minst legger jeg på 45mm, og da havner nesten 60% av veggen hengende i luften. Føles jo litt bakvendt, men samtidig er det jo ingen gigantiske vekter/krefter vi snakker om.

Altså OK?

Ja, det er ok.
Rekker takutspringet til bare for å beskytte veggene?

Men du skal vel ikke ha det så varmt når du trener pingis.
Det er jo en enormt bevegelig sport, så man holder seg varm uansett.

Lykke til med pingisen! Konkurransen er vel hard?

Taket rekker. Har akkurat bygd nytt slikt.

Pingis var bare et eksempel. Egentlig har jo vi som bygger ikke tid til annet enn å nettopp bygge. :D

Takk for input KOW.

Er det plastet på innsiden av garasjen? Hvis det ikke er plastet der, men bare en vindsperre eller ingenting i det hele tatt, kan du tilleggsisolere på innsiden.

Takk for tipset, men det er plastet. Unngår også gjerne å renovere el/overflater innvendig akkurat nå.

Jeg har 190 i veggene og 400 i taket på garasjen min =)

Oppe skrev:
Jeg har 190 i veggene og 400 i taket på garasjen min =)
Kanskje litt forskjell i isoleringsbehov mellom Västerbotten og VG...

KnockOnWood skrev:
Kanskje litt forskjell i isoleringsbehov mellom Västerbotten og VG...
Klart det er forskjell har du hørt om noen bordtennisspiller fra Västerbotten, trolig ikke for der har de for varme garasjer.

Men det er bare en gjetning fra meg:o

cecar33 skrev:
Klart det er forskjell har du hørt om noen bordtennisspiller fra Västerbotten...
Ingemar Stenmark :rolleyes:

KnockOnWood skrev:
Ingemar Stenmark :rolleyes:
Ok jeg gir meg, trodde ikke fikkpingis ble regnet.:wow:

• Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.