Ble en utrolig dårlig overskrift, men kom ikke på en mer passende...eller beskrivende.
Konstruksjonen vil bli følgende, det mørkgrå er snittet.
Spørsmålet gjelder 145x45 reglen som skal bære opp vinduet, for å plassere vinduet i liv med fasadeplatene, Isover Fasadskiva 30 100 mm. 120x45 reglen er eksisterende stamme.
Da jeg tegnet dette, hadde jeg glemt bort vindsperren som kommer til å sitte mellom de ytre lagene av isolering ifølge Isovers instruksjon, normalt så bretter man jo inn vindsperren i hullet i stammer der vinduet sitter, men i dette tilfellet vil jo vindsperren ligge innenfor hullene i stammen. Jeg kan jo bytte ut 145:en med en 45x45 og en 120x45 som jeg kløyver til riktig mål og monterer etter at vindsperren er på plass. Eller kler jeg inn 145:en med vindsperre? Hvordan gjør jeg?
Notering: for å unngå kommentar, så er 145:en på bildet 157 mm, hadde tenkt å kløyve en 170x45, men velger nok å kjøre med pakkebrikker for å samtidig bryte kuldebroen.
Tenkt litt mer på dette, blir nok å kjøre en 45a og deretter en kløvd 120 mm, blir så mye lettere å montere vindduken da når alt er på samme nivå. Så monterer man lektene som huserer vinduene etterpå.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.