Jeg har tenkt å gå og kjøpe meg en garderobe til gangen av denne modellen http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99932856/#/S59932858 (men med hvit stamme). Så hadde jeg tenkt å lage en taktilkobling til denne, dels fordi jeg tror det kan bli fint, men også for å skjule ledningene til belysningen i garderoben.

På venstre side av garderoben er det en vegg, men på andre siden er det åpent.

Planen var å sette en dekkplate på høyre side helt opp til taket, og så kutte til en platebit til å sette over selve garderoben med et par lekter bak. Til min irritasjon ser det ut til at det ikke finnes dekkplater i ikeas sortiment som er så høye (252cm) som det er til taket.

En liten skisse:
Skisse av garderob med takanslutning, viser hvordan dekkside og passende skivemateriale kan brukes for å nå taket, med mål på 236 cm og 252 cm.

- Har dere noen tips om hvordan man kan få tak i en dekkplate som er lengre, men likevel kan tenkes å være rimelig fargematchet med Ikeas PAX-stammer?
- Har dere noen andre ideer om hvordan man kan lage en fin taktilkobling på min garderobe?

// Andreas

Taktilkoblingen er vel egentlig ikke problemet, gjør som du har tenkt :)

Men hvorfor vil du ha en dekkplate ved siden av garderoben, hvorfor ikke bare la det være åpent inn til veggen? Hvor bred skal den dekkplaten være? Den skal altså koble til neste vegg? Det kanskje kan være et alternativ å se på en Elfa-garderobe som kan tilpasses så den passer inn fra vegg-til-vegg, kjøp dører og ferdige plater og snekre garderoben selv så blir det kanskje ikke dyrere heller ;)

Hvordan det er med dekkplater i passende farger avhenger jo litt av fargen på garderoben, du kan jo gå til en byggevareforretning og se hva de har, kanskje tapetsere noe fint på eller male, eller sette folie i tilsvarende farge som på garderoben, det finnes jo ganske mye folie med treimitasjoner m.m. nå for tiden. Jeg har brukt det noen steder som matcher tre veldig bra.

Tanken var vel at det skulle være en enkel måte å få en jevn pen overflate hele veien fra gulv til tak. Platen skulle trenge å være omtrent 60 cm bred. Det var kanskje ikke noen god idé dog...

Jeg så på Elfa-garderober, men dessverre var de 2-3 ganger dyrere så det får bli Ikea.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.