Vi har et hus fra 1875 og nå er tanken at vi skal bygge en glassveranda i gammel stil. Huset står på en solid steinmur. Og der hvor glassverandaen nå skal stå, finnes allerede en utbygd steinmur og støpt gulv. Størrelsen på grunnmuren er ca. 3m bred, 1,70 dyp. Høyden opp til eksisterende takutstikk ca: 2,45

Jeg tenkte å plassere ut 6 stolper, to i hvert hjørne samt to som skal stå ved siden av dobbeldørene. Regle opp imellom, plassere vinduer samt kle inn med panel. Det jeg ikke har fått tak på enda er taket. Mitt problem er at jeg ikke vil legge glassveranda-taket under det eksisterende takutstikket. Grunnen til det er dels blir det knapt noen helling, og så ser det nok ikke så fint ut.

Taket på huset ser ut som følgende: Stikketak, takpapp, lekter, betongtakstein.

Er det noen som vet hvordan man gjør når man skal "gå" opp i taket med et nytt tak. Jeg har ikke tommelen midt i hånden så jeg vet jo at renne og diverse plater må settes på plass. Men hvordan gjør man med takstolene? Holder det å lage takstoler på glassverandaen og deretter lage en slags "brovinkel" til taket, for så å legge rupanel, plater.......?

Takknemlig for svar

Mvh

Johan

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.