Søkte litt på forumet men ble ikke helt klok.

Tenkte å kjøpe et herlig lite hus på 50 kvm uten verken strøm, vann eller avløp. Jeg vil bygge ut med cirka 100 kvadrat i den ene retningen og 50 kvm i den andre i etapper.

Regnes dette som tilbygging slik at rot-fradraget kan brukes?

Jeg tenkte å bygge sammen med det andre huset, men rive taket og få samme type tak. Dette burde vel likevel regnes som en tilbygging?

Hva skjer om jeg om to år har kommet så langt og merker at jeg river yttervegger på det gamle huset for å få samme panel og river innervegger = i stort sett ingenting er igjen? Uten at tilbyggingen nesten ble en nybygging? Hva mener kommunen/skatteetaten om det? Man vet jo aldri hva slags skitt man finner i gamle hus? Om treverket er råttent eller om bjelkelaget er infisert av skadedyr.

Totte_S
I mine ører høres det sannsynlig ut at du kan utnytte fradraget. Så lenge du har en bygning på eiendommen som har et takseringsår, og det er om/tilbygging av den bygningen du søker byggetillatelse for, så ville det være rart om du ikke kunne få fradraget for det.
Når du har gjort det du beskriver, så vil du trolig ha overskredet maksfradraget på 50 000 kr 10-20 ganger minst ;)

(For øvrig havnet nok innlegget ditt i feil forumdel)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.