Kalle91
Hei!

Jeg har et eldre hus på landet som tidligere ikke hadde drenering siden det ble bygget. Nå er det drenert for ca. 1 år siden. Veggene mot den ene siden av huset er ikke helt tørre, men en betydelig forbedring.

Jeg skal nå friske opp enkelte vegger i gangen og kjøkkenet og tok bort all gammel løs pus' som satt løst. Jeg tenkte å legge på et nytt lag, men lurer på hvilken jeg skal bruke. Jeg vurderte først gips, da det er enkelt å arbeide/fylle med, men usikker på om det er det optimale. Hva ville dere brukt? Gips? C Puts? Annet?

Og mitt andre spørsmål. Jeg tenkte å male etter utfylling på det første bildet. Er det bedre å bruke silikonmaling for å la det puste?

Takk til alle vennlige sjeler

Kalle

• Veggen i et eldre hus med synlig skadet puss nederst nær gulvfliser. En lysbryter er synlig øverst til høyre.
  • Veggen med flassende puss i et hjørne av et rom, delvis fjernet for å forberede ny påføring; mørk gulvflis og veggen ved siden av.
N
3 mm c bruk. Ikke gipsbruk da det ikke tåler fukt i noen form.
Det øverste bildet kanskje silikat, da det ser umalt ut. Det nederste, så mal med hva du vil, du må jo uansett male hele veggen, og du kan ikke male silikat på plastfarge eller hva det er.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.