Pusset i går om soklene på innsiden av garasjen fordi jeg slipte ned disse for å bli kvitt tjærerester før maling.

Hadde tenkt å male gulv og sokkel med epoksymaling i helgen, men innser nå at pusset kanskje trenger lengre tid til å herde.
Hvor lang tid ville et tynt lag puss av Pussbruk C trenge for å herde? Omtrent noen få millimeter, har mer sparklet med det.

Det er vanskelig å si, det avhenger av hvem du spør og hvilken farge som brukes.

Jeg lurer på hva som skjer hvis pussen ikke har fått herde fullt.

Tanken er Nils Malmgrens Epoxi som jeg skal hente ut fra DHL i ettermiddag.

Det som skjer er at det flasser og løsner. Er det innendørs så pleier det å være mer tilgivelig.

Nå er det i en oppvarmet garasje (~13 grader i dag) og på sokkelen, så belastningen bør være veldig lav i motsetning til gulvflatene.

Tanken blir også, gjør det noen forskjell å vente til i morgen med å male, eller skal jeg rett og slett utsette det til neste helg, eller trenger jeg å vente 2 måneder?

Jeg pleier å ville vente et par måneder, men så tar det år i stedet..
Vent til i morgen, det er de første tre dagene som herding hovedsakelig skjer.

Pusset ~kl22 i går, så det blir ikke engang en dag hvis jeg maler i kveld. Da venter jeg til lørdag eller sannsynligvis søndag med å begynne å male.

Hadde jeg kunnet, så hadde jeg gjerne ventet 2 måneder, men jeg ville gjerne male det samtidig som gulvet, og å ikke bruke garasjen på 2 måneder er ikke et alternativ akkurat nå =)

Takk for svarene til en rådvill! =)

Det blir sikkert kjempebra!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.