Hei, lurer på om noen kan svare på om dette kan være korrekt utført for den tiden
Renoveret rundt 2001 av håndverkere
Ser ut til å være rullet tetningssjikt mot brunnen, men ser ingen brunnmansjett. Men fantes det noe rullebart tetningssjikt man kunne rulle direkte mot brunnen? Eller kan det finnes noen mansjett/membran som man ikke ser?
Renoveret rundt 2001 av håndverkere
Ser ut til å være rullet tetningssjikt mot brunnen, men ser ingen brunnmansjett. Men fantes det noe rullebart tetningssjikt man kunne rulle direkte mot brunnen? Eller kan det finnes noen mansjett/membran som man ikke ser?
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Ditt tettesjikt er på siste vers, det du kan gjøre er å vaske lett rundt brunn med bare vann og en skrubb, så dra og kjøp rullebart tettesjikt og pensle på, eller har dere tenkt å gjøre om snart
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Var kun rullbart da, ingen brunnsark fantes da
Takk for svar. Har nettopp kjøpt et hus oppdaget 6 dager etter innflytting at det var en overmalt fuktflekk under badet. Og har kranglet med forsikringsselskap siden i juni. De sier at det mangler brunsmanchett.
Derfor jeg spør rundt litt.
Derfor jeg spør rundt litt.
Vet du hva det kunne vært for produsent av tettesjiktet? Forstår at det er vanskelig å se det, men om du gjetter. Trenger kontakt med produsenten for å få monteringsanvisning for den tiden og dette skal vises til forsikringsselskapet.R Rickard.lj skrev:
Takk for svar, har lest der og forstår at det er tettesjiktsleverandøren som avgjør hvordan det skal monteres mot sluk, så får forsøke å finne ut hvilken produsent det kan være av det tettesjiktet jeg har.BirgitS skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 800 innlegg
Det var brunnsmansjett som gjaldt da også. Så her finnes det ikke korrekt tettesjikt.R Rickard.lj skrev:
MEN dette ser ut til å være i en kjeller eller lignende rom? Da gjelder det at om det er et rom med risiko for tilskytende fukt utenfra (type kjeller med uisolert plate), så skal man ikke ha tettesjikt. Det kan (men ikke et krav) være bra med tettesjikt akkurat rundt en brønn ved dusjplass.
Okey er et bad på overetasjen. Men har forstått på det jeg har lest at det fantes litt ulike mansjetter/membraner?H hempularen skrev:Det var brunnsmansjett som gjaldt da også. Så her finnes det ikke korrekt tettesjikt.
MEN dette ser ut til å være i en kjeller eller lignende rom? Da gjelder det at hvis det er et rom med risiko for tilskytende fuktighet utenfra (type kjeller med uisolert plate), så skal man ikke ha tettesjikt. Det kan (men ingen krav) være bra med tettesjikt akkurat rundt en brønn ved dusjplass.
Uansett så har tettesjiktet passert best-før dato med god margin, så å få noe fra forsikringsselskapet tror jeg er dødfødt, spesielt da siden det ikke er gjort i henhold til reglene som gjaldt i 2001.
Det vil nok være vanskelig å gå mot selgeren også siden mangelen enkelt kunne ha blitt oppdaget ved en inspeksjon, men man kan jo alltid klage til selgeren og kreve noe tilbake...
Det vil nok være vanskelig å gå mot selgeren også siden mangelen enkelt kunne ha blitt oppdaget ved en inspeksjon, men man kan jo alltid klage til selgeren og kreve noe tilbake...
25 år sier forsikringsselskapet. Forstår at det er mye fradrag men kanskje kan få litt for riving osv.anders07 skrev:
Uansett så har tettesjiktet passert best-før datoen med god margin så å få noe fra forsikringsselskapet tror jeg er dødfødt, spesielt da fordi det ikke er gjort i henhold til reglene som gjaldt i 2001.
Det vil nok være vanskelig å gå mot selgeren også siden mangelen enkelt kunne ha blitt oppdaget ved en besiktigelse, men man kan jo alltid klage til selgeren og kreve tilbake noe...
Hva er det som påviser at det ikke er gjort i henhold til reglene 2001?

