Gjorde en feil da jeg monterte svillen til garasjen nybegynner som jeg er. La kun den tjære-papplignende remsen, men har senere forstått at man skal ha den som ser ut som liggeunderlag for at det skal bli tett. Som det nå er, ser man daglys gjennom noen steder, og der kommer det til å trekke. Det er ingen varmgarasje, men har tenkt å holde ca 10 grader, så det burde nok tettes på en eller annen måte. Finnes det noen anbefalt metode for å tette?
Kan tipse om Biltemas fogskumpistol for 99..og så kjøper du SIKA fogskum til pistolen, utrolig smidig og enkelt å få passe mengde fogskum på riktig sted. Tettet mellom bjelkelag og trossbunn på den måten, fungerer kanon.
Ellers finnes det jo byggfugemasse, MS-polymer eller vanlig byggsilikon, eller en gummilist...
Ellers finnes det jo byggfugemasse, MS-polymer eller vanlig byggsilikon, eller en gummilist...
Om ikke hakaners forslag fungerer så tar du byggfog: http://byggkatalogen.byggtjanst.se/bostik_ab/fogmassor/bostik_silmax_byggfog_2620/i200312/ Og skyter inn en streng så godt det går mellom platta og syll. På både innsiden og utsiden. For øvrig, kan du gjøre som hakaner foreslo, bør du likevel legge en fugestreng på utsiden.
Personlig ville jeg ikke begynne å kladde med byggskum. :x
Den smale sprekken du har, dessuten i vannrett plan, gir ingen større mulighet for luften å bevege seg konveksjonsdrevet, så isolasjonsmateriale der inne i sprekken gjør mye begrenset nytte.
Ja så ville i alle fall jeg gjort ...
Personlig ville jeg ikke begynne å kladde med byggskum. :x
Den smale sprekken du har, dessuten i vannrett plan, gir ingen større mulighet for luften å bevege seg konveksjonsdrevet, så isolasjonsmateriale der inne i sprekken gjør mye begrenset nytte.
Ja så ville i alle fall jeg gjort ...
Syllpappen hindrer jo fukt, men den tar ikke opp ujevnheter, syllisolering av "skum-material" tetter jo også.FredrikR skrev:
Angående klissete fugesum: Fugesumspistol som sagt...til og med en klissete person som jeg klarer å påføre fugesum presist og uten kliss med en sånn
Hva er funksjonen med plastkilene da?magnu skrev:
Hvor mange og store hadde du tenkt deg?
@nossodo, joda man kan fikse alt i ettertid. Ingen problem.
Du får ta dit en mobilkran og løfte hele garasjen og putte litt liggeunderlag under svillen før dere senker det ned igjen.
Klikk her for å svare