Hei!
Etter at vi som nyinnflyttet oppdaget en ubehagelig lukt fra uterommets gulv, rev vi det opp i dag. Under hadde tidligere eiere isolert med mineralull direkte mot bakken. Vi fant ni rotterelikvier i ulike stadier av forråtnelse. All isolasjon er nå fjernet, og vi håper dette gjør grunnen mindre attraktiv for gnagere.
Uterommet er bygget direkte mot husets fasade, og når jeg sjekker luftspalten, ser jeg at det myke nettet som er mot insekter (tror jeg?) er gnagd bort på flere steder. Forhåpentligvis har de valgt å kose seg med isolasjonen på bakken og ikke tatt seg inn i huset. Ingen andre i nabolaget (rekkehus bygget på samme måte) har noen gang hatt dyr i veggene.
Jeg tenker uansett at det kan være lurt å tette spalten. Den er for bred for musebånd, kan musbørste (
https://www.skadedjursshop.se/Meny/...yddar_byggnader_mot_rattor_och_moss?id=800050) være et alternativ, eller påvirker dette ventilasjonen negativt?
På bildene ser du fasaden og spalten der nett mangler.
Takk!