Jeg trenger å bytte LED-spots i taket, og hullene som er nå er for store i diameter. Jeg har ikke mulighet (eller lyst) til å bytte innertak, så finnes det noe smidig måte å minske hullene slik at de nye spotsene får plass?

Det blir nok vanskelig å få det pent, kanskje en form for deksel som du deretter borer opp nye hull i. Jeg ville satset på å finne nye spotter i riktig størrelse.

Raskus skrev:
Det blir nok vanskelig å få fint, en eller annen form for deksel som du deretter borer nye hull i kanskje. Jeg ville satset på å finne nye spotter i riktig størrelse.
Jeg også, men jeg trenger å skaffe spotter som ikke bygger noe nedover, f.eks. xerolight slim line som bare bygger 1mm, men jeg trenger en LED for hull på 60 mm og jeg har prøvd xerolight, som skal ha hull på 57 mm, men disse glipper selv om man strammer ut fjærene.

Jeg har gjort det for noen stykker (lenge siden, men sitter fortsatt igjen) og da brukt doselokk som jeg boret ut med hullsag. Du kan deretter lime dem med f.eks. noe montasjelim så slipper du skruer. Kan males i annen nyanse/farge hvis du ønsker.

Malmbergs md-99 skal ha hull som er 60 mm, men den bygger kanskje for mye nedover?

Det er de jeg har for øyeblikket, men det ble så trangt mot overskapets kjøkkendør, så jeg trenger noe i stil med ovennevnte xerolight.

Larsa skrev:
Kjøp et slikt rør og sag av stumper som du limer inn i de gamle hullene. 60->57

[lenke]
Så kan man jo gjøre, smart idé!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.