Hei
Jeg har et allrom i andre etasje der veggene for det meste er kledd med hvitmalt trepanel. Dessverre har jeg overtatt huset fra noen gjerrigknarker så panelen er av verste sort. Der er det hull etter kvister i ulike størrelser. Ikke bare noen få, men ganske mange. Nå trenger jeg tips på hvordan jeg skal fylle igjen disse hullene når jeg skal male om. Siden det på de fleste steder er hull rett gjennom panelen, kommer jeg ikke langt med vanlig sparkel. Har forsøkt å fylle med skumgummi+sparkel, men skumgummien "krøp ut" etter en stund. Håper noen har noen gode tips.
/Lena
Jeg har et allrom i andre etasje der veggene for det meste er kledd med hvitmalt trepanel. Dessverre har jeg overtatt huset fra noen gjerrigknarker så panelen er av verste sort. Der er det hull etter kvister i ulike størrelser. Ikke bare noen få, men ganske mange. Nå trenger jeg tips på hvordan jeg skal fylle igjen disse hullene når jeg skal male om. Siden det på de fleste steder er hull rett gjennom panelen, kommer jeg ikke langt med vanlig sparkel. Har forsøkt å fylle med skumgummi+sparkel, men skumgummien "krøp ut" etter en stund. Håper noen har noen gode tips.
/Lena
Jeg er enig med Nimajneb, riv det sparer tid i lengden og så blir det mye bedre. Hadde samme dilemma i vårt hus på et sted og prøvde først med sparkel men syntes det var vanskelig å få et fullgodt resultat så jeg rev det i stedet. Tok ikke så lang tid å gjøre det ordentlig.
Takk for svarene. Å rive ned er ikke et alternativ. Det blir for dyrt siden jeg må ansette håndverkere. Hvordan fungerer det å legge i plastic padding? Blir det en hard overflate? Jeg har testet med snekkersparkel og det synker inn etter hvert og føles som en evighetsjobb. /Lena
Det blir steinhardt... Sørg for å ikke få "for mye" for det er ikke så morsomt å slipe bort i større mengder. Krever ev. et ekstra malingslag da de reparerte delene noen ganger kan synes igjennom.RealRookie skrev:
Hvorfor ikke prøve selv...RealRookie skrev:
Å sette innerpanel er som å bygge lego, og en snekker fikser nok 2-3 meter vegg i timen.
Panelet koster fra 100kr/m2 og oppover (kvalitets- og spillavhengig)
Alternativt kan du jo tapetsere istedenfor panel
Klikk her for å svare