Her har jeg litt slurvete satt en plate foran en dør på innsiden. Nå skulle jeg gjerne fjerne døren fra utsiden og sette opp panel. Usikker på hvordan jeg skal gjøre med dampsperre, isolasjon og alt hva det er. Platen sitter trukket inn ca 10 cm i forhold til resten av veggen, så det er en ganske stor glippe. Noen tips? Gi beskjed om det var uklart forklart :)

• Person holder en plate innover i en dørkarme med synlig glippe opptil 10 cm fra den innvendige veggen, delvis belyst av sollys.
Dette kan dere :)

Totte_S
Litt vanskelig siden vi ikke ser helt alt.
Du bør nok fjerne den gamle karmen, det blir enklere og bedre å lappe sammen da.
Grunnprinsippet er at plast sitter nærmest den varme siden=innsiden. Du kan kjøpe bra, men dyr, grønn spesiell tape som du taper med. Om mulig så taper du mot eksisterende plast. Deretter på med isolering, utenpå den vindtett duk, så litt treverk slik at du får en luftspalte mellom fasade og vindtett. å feste

Totte_S Totte_S skrev:
Litt vanskelig siden vi ikke ser alt ordentlig.
Du bør nok fjerne den gamle karmen, det blir enklere og bedre å reparere da.
Grunnprinsippet er at plast sitter nærmest den varme siden=innsiden. Du kan kjøpe bra, men dyr, grønn spesialtape som du taper med. Om mulig så taper du mot eksisterende plast. Deretter inn med isolasjon, utenpå den vindtett duk så litt bord, så du får en luftspalte mellom fasade og vindtett. å feste
Hmm, det var dette jeg helst ville unngå :) Har så lite tid til fiksing og vil ikke bli stående med et hull i huset om noe går galt. Men det er vel best å gjøre riktig antar jeg. Takk for hjelpen!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.