Hei,
jeg har en terrasse med betonggulv over en garasje. Dessverre drypper det i garasjen når det regner. Jeg tror at betongen har skjøter. Den er malt med flassende maling av ukjent type. Min tanke er å legge fliser på det neste år. Men hva kan jeg gjøre frem til da? Tette med en slags takmasse? Vil flislim feste på det senere?
Takk for alle tips som kommer!!
jeg har en terrasse med betonggulv over en garasje. Dessverre drypper det i garasjen når det regner. Jeg tror at betongen har skjøter. Den er malt med flassende maling av ukjent type. Min tanke er å legge fliser på det neste år. Men hva kan jeg gjøre frem til da? Tette med en slags takmasse? Vil flislim feste på det senere?
Takk for alle tips som kommer!!
Du skal bruke støpeasfalt oppå betongen. Det blir tett og holder lenge, (tiår). Jeg tror derimot ikke at det er vellykket å legge fliser på det. Det fungerer derimot bra med treplatting. Hvis du absolutt vil ha fliser oppå, må du nok ha et tettsjikt av type støpeasfalt og deretter støpe noe annet oppå slik at du får en sandwichkonstruksjon.
Jeg ville lagt tettesjikt, samme variant som man har på bad (folie), så lagt fliser og brukt en hybrid fugemasse eller en epoksy, da får man en nesten helt tett flisoverflate og det som eventuelt går gjennom stopper tettesjiktet. Men sjekk med produsenten om det er greit å bruke tettesjiktet utendørs.
Jeg tror at man leier en asfaltkoker og blander selv. Her er litt å lese, og deretter kan man jo google videre.frasen_36 skrev:
http://www.gafs.nu/wp-content/uploads/2013/02/gjutasfalt.pdf
Et sent innlegg - eller snarere en resultatrapportering etter noen års erfaring med utført arbeid som jeg ble tipset om her.
Jeg høytrykksspilte betongterrassen det gjaldt og så strøk (rullet) den med kald-asfalt i tre lag.
Det første uttynnet så det virkelig sugde inn i betongen.
Nå etter 4-5 år er det fortsatt tett (og tørt på innsiden).
Til sommeren 2020 blir det (kanskje) et 4. lag for sikkerhets skyld.
Takk for alle tips og råd
Jeg høytrykksspilte betongterrassen det gjaldt og så strøk (rullet) den med kald-asfalt i tre lag.
Det første uttynnet så det virkelig sugde inn i betongen.
Nå etter 4-5 år er det fortsatt tett (og tørt på innsiden).
Til sommeren 2020 blir det (kanskje) et 4. lag for sikkerhets skyld.
Takk for alle tips og råd
Klikk her for å svare