Hei!

Jeg bygger om og har fjernet en gammel dørkarm. Resultatet er at jeg har fått et hull i gulvet pluss litt andre bekymringer som forskjellige gulvlister i stue og gang. Et annet problem er at veggen ikke er perfekt helt ned, så jeg trenger en type list også her for å skjule dette (se bilde).
Hvordan kan man løse dette på en pen måte med fin overgang mellom listene i gang og stue m.m.?
Tips til terskelløsning?

Jeg vil ikke bruke for mye tid eller penger på det, men vil likevel få det ganske pent.

• Utsikt langs gulvet mot en delvis ferdig vegg med ujevn kant nær en dørlist, med synlige gulvlister. En stige står uklart i bakgrunnen.
  • Åpning i gulvet mellom to forskjellige gulvtyper etter fjerning av dørkarm. Veggens kant har behov for list for å skjule ujevnheter.
  • Veggen med ujevn kant ved gulvet trenger ny list for å skjule gapet etter en fjernet dørkarm. Gulvet har forskjellig høyde på lister.
  • Gulvlist i tre møter vegg med ujevn finish, viser åpning i gulv og forskjellige lister mellom stue og gang.
Sist redigert:
En terskel (type bred list) i samme materiale som det høyeste gulvet, fra kanten på det gulvet og ut over det andre et stykke.
Avslutt begge gulvsoklene i hvert sitt rom og sett en enkel, rett, lav sokkel i selve åpningen som males hvit (eller samme farge som veggen om den ikke blir hvit)

Takk for tipset, ingen anelse om hvilket gulv som er lagt da det ble gjort før jeg flyttet inn så kan det bli vanskelig å finne det samme, men jeg får løse det på en eller annen måte. En tynn liten list som males hvit var et veldig bra tips, takk for det.

Det mørkere ser ut som eikeparkett og eik er det vanligste treslaget i terskler så en slik har alle byggevarehus. Det lysere minner om et av våre billigere laminatgulv i bjørk, burde heller ikke være umulig å finne. Jeg ser for meg en terskel som er flat uten nivåforskjeller som hvilken som helst planke.

Ok, jeg skal dra ut til en byggevarehandel og se om jeg kan finne noe passende.

Det ville vært interessant å se resultatet om du blir boende i huset?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.