Vi har rettet opp gulvbjelkelaget og nå lagt gulvvarme. Siden høyden er den samme over hele første etasje er det jo mulig å helt unngå terskler mellom rommene (med litt finurlige løsninger). Har tenkt å legge massivt tregulv oppå dette.

Men, ville dere gjort dette? Eller er det bedre å ha terskler mellom rommene?
Byggeplass med gulvvarmerør installert på gulvbjelker, klargjort for legging av massivt tregulv uten terskler mellom rommene.

For ventilasjonen i huset pleier det å være bra å droppe tersklene hvis man kan slippe dem i stedet for andre hull i innerdørene.

Kjør uten terskler, jeg hadde noe lignende og min samboer syntes at vi burde ha terskler, i noen tilfeller der vi ikke engang skulle ha noen dør. Hvorfor? Det pleier å være så, eneste grunnen er jo å separere rom, men selv om det er forskjellige rom ser jeg ingen grunn annet enn å ha forskjellige gulv i rommene.

Det kan bli problemer avhengig av hvilken gulvtype som legges med store sammenhengende flater om ikke terskel erstattes av annen avstand så gulvene kan bevege seg, gjelder spesielt gulv med klikkfuger.
Så les på hva som gjelder for det gulvet man skal legge.
Jeg har laget egne terskler men med glatt overkant i matchende treslag.

A AndersS skrev:
Det kan bli problem avhengig av hvilken gulvtype som legges med store sammenhengende flater om ikke terskel erstattes av annen avstand så gulvene kan bevege seg gjelder spesielt gulv med klikkfuger.
Så les hva som gjelder for det gulvet man skal legge.
Jeg har laget egne terskler men med glatt overkant i matchende treslag.
Har du lyst til å vise med et bilde hvordan du gjorde det?
Vi kommer mest sannsynlig til å kjøre 25mm massiv furu fra Moelven, så må ta en titt der, takk for info.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.