Går det bra å bruke terrassebordskrue for å sette opp lekter for f.eks. innervegger om man skrur tre i tre? Og alle andre slags skruinger man gjør for å feste trelekter mot annet tremateriale?

Svar ja. Klart om skruven duger ute burde den jo også duge å ha inne. Men man trenger jo ikke samme rustbeskyttelse til skruer inne. Og da blir det billigere.

Terrasseskruer kan brukes, men til konstruksjon pleier jeg å foretrekke litt kraftigere skruer og med litt større hode.

Enig med AndersS om dimensjonen. Trallskruer er altfor tynne til å holde bjelker. Kan tipse om Biltemas 5x80-100 Torx-skruer som er veldig rimelige og svært sterke.

Ok så det er å foretrekke å ha skruer som er minst 50 tykke?

Trodde bare biltema gjorde dritt :-)

Du mener nok 5mm ;) Japp, jeg bruker 5-6 mm og så er de vanlige lengdene jeg bruker år mellom 70-120mm.

Ja, det var nok det jeg mente :)

Og biltemas skrue duger altså? Sjekket litt på essves skruer men de er jo ganske dyre.

Jeg har skrudd det meste i hele husbyggingen min med skruer fra Biltema, har ikke støtt på noen problemer i det hele tatt.

Trodde bare biltema gjorde skit :-)
Det er vel en av få produkter Biltema selger som ikke er søppel. De klarte dog å rote til den gamle smarte papirforpakningen til samme skrue. Skruen er dog prima vare.

Er også 5mm :s terrasseskruv for spinkle?

Sjekket på biltemas nettside, er skruene deres så billige egentlig? Fantes dessuten bare 100 og 200 pakninger.

raveper skrev:
Er også 5mm :s terrassebordskrue for svake?
Jo, visst kan du bruke dem. Men når du kommer opp på disse dimensjonene blir prisen vanligvis betydelig høyere, det dobbelte eller kanskje mer, enn for vanlige skruer for innendørsbruk og de man vanligvis har liggende pleier å være terrassebordskrue 4,2-4,5
Jeg pleier ved regelverk også å bruke 6mm og oftest ved lengder over 90mm, kanskje overdimensjonert, men det holder bra ;)

• Liker
Per-Erik Strand
  • Laddar…
Har kjøpt en masse Essbox nå som jeg må fylle med skruer.

Har jo fått anbefalt å kjøpe Biltema skruer og det høres ikke ut som en dårlig idé. Men jeg fant også disse skruene:
http://www.lapplandimporten.eu/Skruvar/Traeskruvar-torx/

Litt billigere enn Biltema samt at de tilbyr fri frakt. Deilig å få alt levert hjem.

Noen som har noen erfaring med disse eller meninger om dem?

Trenger forslag på hvilke skruer som er bra å ha hjemme for å innrede en overetasje. Montere tak/gulvbjelker, innervegger samt alt annet snekring man trenger å gjøre for å innrede en overetasje som bare er isolert :-)

Sist redigert:
Biltema har mye bra greier. Stemmer dimensjonen går det bra. Både Biltema og Byggmax pleier å ha bra priser. Bare å sjekke på nettet.
Samling? :confused:
Valget av skrue avhenger av hva du skal skru fast.

O skrev:
Samling? :confused:
Valget av skrue avhenger av hva du skal skru fast.
Oppdaterte spørsmålet litt :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.