En time for å reparere et terrassegulv. Åpenbart et amatørbyggverk. Bordgangen er lagt uten hensyn til årringene med glad fjes her og der, noe som har medført at den buler. Dette i kombinasjon med billig terrasseskruer som ikke har maktet å holde bordene mot bjelken, med konsekvens at skruene har gått av. Sukk. Forhåpentligvis skal "riktig" terrasseskruer gjøre susen inntil videre.
Det der med glad/sur gubbe har jeg helt driti i under de siste års terrassebygging, spiller ingen rolle med typisk svensson-trall. Den peneste siden opp bare, så blir det bra.
At du har en masse skruer som har gått av, skyldes at det er valgt annet enn rustfrie skruer i A2/A4-kvalitet. Ser at de også er litt vel langt nedsenket, noe som gir en fuktlomme som fremskynder korrosjon i korrosjonsfølsomme skruer.
Monterer man terrassen selv så blir det vanligvis at man skrur de rustfrie skruene pent og pyntelig jevnt med overflaten, så neste år når treet har krympet og satt seg, må man gå over hele greia igjen og skru ned hodene som har begynt å stikke opp i det krympende treverket. Ingen stor jobb, men verdt å merke seg.
Kjære blåtummr
Det var ikke jeg som juksebygget altanen.
Er det noen som har påstått at du har bygget altanen. Snarere har noen, på gode grunner, hevdet at det IKKE er feil å legge ulike sider opp. Det er bare en seiglivet myte, blant amatører, med "glad gubbe". Man legger, som sagt, den fineste siden opp.
Er det noen som har påstått at du har bygget terrassen. Snarere har noen, på gode grunner, hevdet at det IKKE er feil å legge forskjellige sider opp. Det er bare en seiglivet myte, blant amatører, med "glad gubbe". Man legger, som sagt, den fineste siden opp.
Den som bygde valgte feil skrue. Ikke jeg. Derimot erstattet jeg med bedre skrue.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.