Hei!

Er det noen som vet om det finnes terrassebord 145x34 i G4-1 tilgjengelig? Har lett, men bare funnet 120x28.
Har sett litt på kjernefuru terrassebord, er det noen som har erfaringer å dele? Holder det seg godt over tid?
Det føles som om det er tryggest å velge trykkimpregnert av god kvalitet for å være på den sikre siden.

Man må nok gå på produsenten direkte. Men forskjellen mellom G4-1 og G4-2 er ganske marginal. Det er litt flere kvister, men fortsatt av en harmløs type. Terrassebord av kjernefuru er vakrere. Jeg har brukt det i beskyttet posisjon. Det holder godt over tid, men det krever nesten en vitenskapelig undersøkelse når man skal uttale seg offentlig om forskjellene. Som offerplate i en fasadepanel er kjernefuru et gitt valg foran f.eks. trykkimpregnert. Jeg synes at 34x145 nesten alltid er å foretrekke fremfor 28x120.

• Liker
JF.
  • Laddar…
Liker også utseendet på kärnfuru. Har både vann og skog nær meg så vet ikke hvor bra det fungerer da med tanke på ulike angrep?

Trykkimpregneringen hjelper bare mot råte. Generelt sett er det ganske dårlig virke til forskjell fra kjernefuru. Måten man monterer terrassebordene på har stor betydning slik at de kan tørke ut ordentlig. Jeg har også skog og hav i nærheten. Det synes jeg mest påvirker valget av skruekvalitet. Kan du få tak i kjernefuru så sats på det og gjør det nøye.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.