Hei alle!

I første spadtaket til første pilaren slo jeg direkte i noe hardt, som viste seg å være et betonglokk.

Jeg antar at det er en stenkista? Forrige eier som bygde uterommet hvis nedløpsrør er i bildet har koblet dette til kisten som også synes litt under sanden. Minst to andre tilkoblinger synes i kisten men jeg har enda ikke sjekket om de brukes lenger og dette nye nedløpsrøret var en god løsning da det ble gjort.

Uansett, her satt jeg litt fast i tankene mine. Det føles urimelig å bygge en treplatting over, men hva vet jeg, man trenger kanskje aldri å komme til kisten?
Eller skal jeg prøve å bygge en ramme rundt den så man kommer til den om 25 år?

Hvordan ville dere gjort det?

• Betonglokk i bakken ved blå husvegg, delvis avdekket med spade. Svart nedløpsrør fra takrenne koblet til lokket.
J
Jeg hadde, om det ikke går an å se under lokket, også prøvd å spyle med vannslange i takrennene og sett om kista fortsatt svelger vann bra, det merkes jo raskt om den tar hånd om vannet eller om den er tett. Fungerer det fortsatt fint, så holder den nok til det er på tide å renovere.

Grannens Häck
Bygg et rom over med korte terrassebord som kan skrus løs ved behov. Så har jeg gjort.

J Jocke Best skrev:
Jeg hadde, om det ikke går å se under lokket, også prøvd å spyle med hageslangen i nedløpsrørene og sett om kisten fortsatt svelger vann bra, det merker man jo raskt om den tar hånd om vannet eller om den er tett. Fungerer det fortsatt fint så holder den nok til det er tid for å renovere.
Smart, lokket går å åpne ganske bra så jeg skal teste å spyle! Men hva regnes som bra? Skal det kunne renne bort i samme takt som jeg spyler med slangen?

Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Bygg et fag over med korte terrassebord som kan skrus av ved behov. Det har jeg gjort.
Ja, det kan jo være en smart greie. Det må jo være ganske stort om man skal kunne komme til og faktisk kunne utbedre et eventuelt problem. Hva skal man kunne utbedre, går det an å slamsuge om det er tett? Har du hatt behov?

Grannens Häck
M mickeforsberg skrev:
Ja det kan jo være en smart greie. Det må jo være ganske stort om man skal kunne komme til og faktisk kunne utbedre et eventuelt problem. Hva skal man kunne utbedre, går det å slamsuge om det er tett? Har du hatt behov?
Jeg har ikke en kiste men andre ting jeg trenger å komme til.

for å slamsuge trengs ikke mye plass, det vanskeligste er vel å flytte betonglokket når det trengs.

Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Jeg har ikke en kista, men andre ting jeg trenger å få tilgang til.

for å slamsuge trengs det ikke mye plass, det vanskeligste er vel å flytte betonglokket når det trengs.
Ah ok!
Ja, det veier jo en del og blir ganske høyt om man skal vippe det opp. Har nå spylt en hel del og skal se om det renner bort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.