Hei
Vi holder på å pigge opp gulvet i kjelleren for å legge inn gulvvarme og innrede to soverom. Huset er et sokkelhus fra 1943. Etter å ha begynt å pigge samt fjerne puss fra innerveggene kan man se at innerveggene som består av tegl har sugd til seg vann. Teglveggene står direkte på sprengstein og berg og har bare en veldig tynn såle under seg.
Mitt spørsmål er om man skal rive veggene og bygge opp nye med stålstendere eller om man kan la veggene være som de er. Veggene er ikke bærende.
//Petra