Tar du på deg tøflene når du skal ut og vandre fordi noen har sagt at det er greit?

0lle skrev:
Silikon inneholder eddik som får metallet til å ruste, latexfugemasse skal man ha innendørs. Bedre å finne riktig produkt enn å sammenligne merker.

Butyl eller akryl skal du ha.
Forskjellen på latex og akryl er hva da?

Som sagt ovenfor, MS-Polymer er det beste. Tec7 er en slik som er anerkjent meget bra!

Jøss.
Svar gjerne på mitt spørsmål i stedet for å komme med irrelevante liknelser.

vectrex skrev:
Forskjellen på latex og akryl er hva da?

Som sagt ovenfor, MS-Polymer er det beste. Tec7 er en slik som er anerkjent veldig bra!
Du har rett alkyd/oljebasert skal det stå.

Vet ikke akkurat noe om Tec7, om det ikke skader platen er det sikkert bra.

mexitegel skrev:
Pass også på å forbedre tetningen mellom glasset og aluskinnen nederst. Jeg har like vinduer, og med tiden sprekker den tetningen som er der, og vann på ruten kommer ned i aluskinnen og renner ut mot sidene der aluskinnen slutter. Dette får karmene til å råtne til slutt (been there...)
Hvordan gjør jeg dette? Holder det å sette på noen masse oppå, eller må jeg dele på noe? Jeg antar at du mener mellom glasset og aluskinnen?

Det står at Tec7 er silikon jo? Det var vel dette man skulle unngå ved vindusbeslag?

snowjim skrev:
Hvordan gjør jeg dette? Holder det med å sette på noen masse oppå eller må jeg dele noe? Jeg antar at du mener mellom glasset og alu-listen?
Ja, glasset står jo i et spor i alu-listen i underkant. I mitt tilfelle hadde den eksisterende tetningen begynt å krakelere, så jeg fjernet det som satt løst, og så la jeg på en ny streng og jevnet til med fingeren. Lot det tørke og skrapte bort eventuelt overskudd med barberblad.

snowjim skrev:
Det står att Tec7 är silikon jo? Det var vel dette man skulle unngå ved vindusbeslag?
Ja, det er vel litt det som er problemet. Silikon er kanskje overlegent men går ikke an å male på.

mexitegel skrev:
Ja, det er vel litt det som er problemet. Silikon er kanskje overlegent men går ikke an å male på.
For meg er det helt okei om det ikke går an å male så lenge man kan kjøpe riktig farge, men Olle sa at man ikke skulle bruke fugemasse som bestod av silikon?

Tec7 er ikke silikon, hvor har du fått det fra?
http://www.novatech.nu/tec7-1019.aspx

Novatec skrev:
Kan man male over TEC7?
Ja. Vannbasert maling er å anbefale. Alkydmaling går også bra, men gir lengre tørketid og det anbefales derfor å vente 3-5 dager med overmaling etter at fugen er lagt.

Haha, skjønn blanding i den tuben isåfall ;). Det er bare en beskrivelse på hva den kan brukes til er min gjetning :). Sjekk på produsentens hjemmeside i stedet.

Det er byggmax, alt som er klissete og leveres i tube er silikon i deres verden.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Okay da skal det være greit å bruke Tec7 da, spørsmålet er om jeg kan bruke det også for å tette igjen hullene mellom tegl og stumme(tre)? Eller skal jeg bruke noe annet der (Se bilde så kan man se at det ikke er helt tett, dette gjelder rundt vinduer og dører).

Det er fortsatt latexfog man skal bruke mellom tak og list inne i huset? Og ikke tec7?

Du kan kjøre Tec7 mellom tre og tegl også.

Inne kjører du med latexfug.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.